V nedávnom článku som vám priblížil, kedy a prečo začal Mercedes používať písmená pre označovanie svojich tried. Časom k tomu pridali označovanie s číslicami, ktoré presne neodzrkadľovali zdvihový objem motora. Pokrok však ide ďalej, podľa serveru Autoguide si totiž značka z nemeckého Stuttgartu nechala patentovať nové označenia pre Kanadu a niektoré ďalšie trhy. Nie je však vylúčené, že to rozšíria na celý svet, prípadne len na Európu. A čo si nechali patentovať?
Nové označenia prinesú aj nové motory, staré 73 s vidlicovým dvanásťvalcom však nečakajme.
Začali s najmenším A 40, CLA 40, pokračovali roadsterom SLC 40 a SLC 50, potom terénnym GLE 50, malým CLA 50 a CLA 53 a nakoniec tu máme veľké G 73, S 73 a Turbo 48. Čo z toho vyplýva? Najmenšie Ačko, ktoré predstavili pred pár dňami, tak dostane okrem vrcholnej motorizácie A 45 aj slabší derivát A 40, rovnako ako budúca generácia CLA 40. Roadster SLC 40 a SLC 50 je na tom rovnako, ako aj CLA 50 a GLE 50. Zaujímavosťou je CLA 53.
Bude CLA 53 využívať ten istý motor, ako CLS 53? S najväčšou pravdepodobnosťou asi nie.
Ak totiž značka ponúkne rovnakú pohonnú sústavu, ako u predstavených CLS 53 alebo E 53, pod prednou kapotou by mal pracovať radový 6-valec so 48-voltovým systémom. Kam sa to však pod kapotu budúcej generácie CLA zmestí, ak bude (s najväčšou pravdepodobnosťou) zdieľať tú istú platformu, ako nové Ačko? Pravdepodobne to bude teda iný motor.
Označenie 73 sme videli naposledy na roadsteri R129 s označením SL 73. V tomto prípade však asi nepôjde o dvanásťvalec, ale o vidlicový osemvalec doplnený o hybridný systém so 48-voltovou sieťou. Je teda možné, že nové Gečko nedostane V12? To ešte nie je isté. Posledný názov Turbo 48 pravdepodobne použijú pri označovaní modelov so 48-voltovým systémom. Tak čo, ešte stále sa vyznáte v označovaní moderných Mercedesov?
Zdroj foto: Mercedes
Staré SL 73 vás mohlo drtiť silou vidlicového dvanásťvalca, G 73 a S 73 však budú využívať skôr silu osemvalca a elektriky.