Nio je pre slovenských zákazníkov zatiaľ len cudzia značka, ale v Nórsku, Nemecku, Holandsku, Švédsku či Dánsku jej produkty už kúpite. Práve v prvej zo spomínaných krajín má kvôli pokutám uvaleným na autá so spaľovacími motormi a množstvom výhod pre elektromobily dvere dokorán, takže neprekvapí, že práve v Nórsku začala čínska firma s prípravou propagačných materiálov pre nový model ET5 kombi.

Práve z tejto akcie pochádza aj časť záberov, ktoré sa dostali na internet a odhalili nový elektromobil, ktorý by mal mať oficiálnu európsku premiéru (v Nemecku) v priebehu budúceho mesiaca.

Nio sa netají tým, že kombík bol navrhnutý špeciálne pre európskych zákazníkov. A napriek tomu, že aj na starom kontinente na cele čiare víťazia crossovery a SUV, batériový kombík si v tejto chvíli môžete prekvapivo kúpiť len jeden. Ide o MG5, ale čoskoro pribudnú ďalšie. K tým najznámejším, oficiálne avizovaným patrí chystané BMW i5 Touring.

Keď už sme spomenuli mníchovské kombi, mali by sme pripomenúť, že päťdverové praktické NIO ET5 by mohlo konkurovať BMW M3 Touring alebo Audi RS4 Avant. Jeho dva elektromotory poháňajúce všetky štyri kolesá majú systémový výkon 490 koní, kombinovaný krútiaci moment 700 Nm a sú schopné katapultovať auto z miesta na 100 km/h v priebehu 4,4 sekundy.

Pokiaľ ide o hmotnosť, handicap je na strane čínskeho auta. Kvôli ťažkej batérii (vo verzii so 75 kWh) má pohotovostnú hmotnosť od 2195 do 2245 kg, ale ani M3 Touring xDrive nie je žiadna bantamová váha. BMW uvádza 1940 kg.

Ešte o dosť ťažšie budú dve drahšie prevedenia s akumulátormi 100 a dokonca 150 kWh, pričom práve v prípade posledného modelu by sa mal dojazd blížiť hranici 1000 kilometrov. Presné číslo zatiaľ nepoznáme, ale sedan so 75-kWh baterkou má certifikovaný dojazd podľa WLTP 455 km a so 100-kilowatthodinovou 589 kilometrov.

Otázna je akurát cena. Sedan ET5 začína v Nemecku na 47 500 eurách, lenže v cenovke nie je zahrnutá batéria. Tá stojí ďalších buď 12 tisíc alebo 169 eur mesačne pri prenájme. Touring asi nebude výrazne drahší. Auto s kapacitou 100 kWh stojí rovnako, ale mesačný poplatok za baterku vychádza na 289 eur. A ak si ju nechcete prenajímať, počítajte s celkovou čiastkou 68 500 eur. Kombi by sa tým pádom mohlo vojsť do 70 tisíc. To nie je málo, možno by sme ale mohli pripomenúť, že za M3 Touring si BMW účtuje bez stovky rovných 100 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Nio, Arenaev