Pôvodné NSU Prinz 4 bolo poháňané vzadu uloženým skromným dvojvalcom s objemom len 600 kubických centimetrov a výkonom 30 koní, v kombinácii so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou a samozrejme pohonom zadných kolies.
A známe je tiež tým, že jeho dizajn i koncepciu skopírovali Sovieti a v roku 1966 ho vypustili na trh ako ZAZ 966, ktorý asi poznáte ako Záporožec. Pravdou tiež je, že aj Nemci sa nechali inšpirovať tvarmi a uložením motora Chevroletu Corvair, aj keď išlo o podstatne väčší model. Ale späť k novinke.
EP4 („e“ ako elektrický, P4 ako Prinz 4) je v podstate učňovský projekt, z rovnakého ranku ako pravidelne predstavované štúdie Škody. Rozdiel je akurát v tom, že nejde o koncept odvodený z existujúceho modelu, ale o takzvaný restmod, teda klasické auto s moderným konštrukčnými prvkami.
Projekt študenti rozbehli v januári tohto roka, nepoznáme akurát presný pôvod darcu karosérie, respektíve základnej platformy. Teda... vieme, že bol vyrobený v roku 1971, Audi ale nespomína, či ide o nevyužitý kus zo zabudnutého kúta depozitu, alebo ho skrátka niekde len kúpili a rozhodli sa ho zachrániť týmto neobvyklým spôsobom.
Elektromotor s výkonom 176 kW (240 koní) pochádza z Audi e-tron z roku 2020 a energiu berie z malého trakčného akumulátora, pôvodne určeného pre SUV Q7 TFSI e quattro. Automobilka neuvádza jeho kapacitu, ale pravdepodobne má len 17,3 alebo 17,8 kWh, takže výsledok sa skôr hodí na šprinty do kopcov než na vytrvalostné preteky.
Batérie bola namontovaná pod prednú kapotu, kde malo staré NSU kedysi nádrž, zatiaľ čo pohonná jednotka je aj v tomto prípade vzadu.
Pomerne rozsiahle úpravy bolo nutné urobiť na podvozku, učni si však pomohli použitím časti podlahy a náprav z Audi A1. Rozšírené blatníky a niektoré ďalšie komponenty potom vytvorili s pomocou 3D tlače.
Kvôli zameraniu konceptu mladí autori namontovali do interiéru športové sedačky Recaro Podium, prihodili k tomu digitálny prístrojový panel s integrovaným palubným počítačom, plnohodnotnú ochrannú bezpečnostnú klietku a kvôli zachovaniu nízkej hmotnosti vytvorili niektoré komponenty z uhlíkového kompozitu (karbónová je napríklad predná kapota).
Štylizované číslovky 150 na bokoch odkazujú na 150. výročie továrne v Neckarslume, kde firma od roku 1880 sídlila a od roku 1892 používala písmená NSU, ktoré sú priamo odvodené z názvu mesta (Neckar a Slum sú mená riek, ktoré sa v tomto mieste zlievajú, presnejšie povedané Slum je prítokom Neckaru).
zdroj: Audi