Nechápte nás zle. Náš pohľad na tvary nového Pagani je samozrejme čisto subjektívny a nepochybne sa aj medzi vami nájdu zástupy tých, ktorí sú alebo budú presvedčení o tom, že Utopia vyzerá dokonalo. Tým vyššie uvedeným sme len chceli povedať, že sme asi čakali niečo iné. Posun novým, odvážnejším smerom, odklon od pôvodných koreňov.

Horacio Pagani je však zjavne konzervatívnejší, ako sme si mysleli. A pokiaľ ide o techniku, je to vlastne dobre.

Nový model totiž zvysoka kašle na elektromotory či batérie. Nekonečné zásoby elektrických koní či krútiaceho momentu radšej vymenil za ľahkosť. Základ Utopie je z karbónu, zvyšok tvoria chróm-molybdénové oceľové trubkové pomocné rámy, kovaný hliník a potom obrí dvanásťvalec od Mercedesu, ktorý by ste si asi nechceli nechať spadnúť na nohu. Napriek tomu má Pagani suchú hmotnosť len 1280 kg, takže je o 67 kg ľahší ako Huayra.

Pohonná jednotka pripravovaná v dielňach AMG má objem 6,0 litra, 60-stupňový uhol rozovretia valcov a k tomu dve turbodúchadlá. Aj vďaka nim má V12 maximálny výkon 864 koní pri 6000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 1100 newtonmetrov, ktorý ostáva konštantný v rozmedzí od 2800 do 5900 ot./min.

Pagani vám na želanie spojí motor buď so sedemstupňovým robotizovaným manuálom XTrac, alebo môžete mať klasickú manuálnu prevodovku, ktorej s prenosom výkonu na zadnú nápravu pomáha elektronicky riadený diferenciál.

A dôvod návratu manuálu? Firma priznáva, že nebolo jednoduché vyvinúť napríklad synchronizačné krúžky schopné zvládať takú ohromnú silu, ale pre nadšencov a milovníkov tradičného spôsobu radenia to jednoducho urobili. „Nech sú automatické prevodovky akokoľvek inteligentné, nič nemôže nahradiť zručnosť vodiča pri radení,“ uvádza talianska manufaktúra vo svojej oficiálnej tlačovej správe.

Utopia dostala podvozok tvorený dvojitými lichobežníkovými ramenami v každom rohu, ktoré dopĺňajú vinuté pružiny, elektronicky kontrolované nastaviteľné tlmiče a karbón-keramické brzdy Brembo s priemerom 410 a 390 milimetrov, respektíve s šesť a štvorpiestikovými strmeňmi.

Hliníkové kované disky APP majú priemer 21 a 22 palcov, pričom pneumatiky PZero Corsa dodalo Pirelli. Predné majú rozmery 265/35 R21, zadné potom 325/30 R22.

Produkcia Pagani Utopia bude obmedzená na 99 kusov. Cenu nepoznáme, otázkou ale je, či je to vôbec dôležité. Všetky autá sú už predané, takže jedinou možnosťou, ako sa bude dať dostať k tomuto modelu, je počkať na kus z druhej ruky, alebo dúfať, že Horacio na zákazku časom postaví pár otvorených verzií, prípadne okruhové špeciály.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 26 obrázkov

zdroj: Pagani Automobili