Bionafta je v kurze, Nemci navyšujú podiel biozložky
Minimálne jedno z nových palív by malo podľa očakávaní štátu ponúkať približne päť percent z celkového počtu čerpacích staníc. V krajine sa nachádza dovedna 14 500 prevádzok čerpačiek. Pre motoristov v Nemecku bude preto dôležité vedieť, či môžu nové palivo natankovať alebo nie, aby sa tak vyhli prípadným vysokým škodám na automobile.
Nemci takto vychádzajú v ústredy požiadavkám EÚ na znižovanie emisií CO2, a to vrátane škodlivých dôsledkov palív určených pre automobilovú dopravu.
Nafta B10 je označenie pre palivo s najviac 10-percentnou prímesou bionafty. Pridávanie takejto biozložky bolo predtým v krajine obmedzené na najviac 7 percent. Nafta XTL sa vyznačuje tým, že sa vyrába bez fosílnych palív. Čo sa týka skratky XTL, tá vychádza z anglického pomenovania „X to Liquid“, čiže východisková surovina X sa premení na (v tomto prípade kvapalný) zdroj energie. Východiskové produkty sa môžu líšiť, napríklad to môže byť biomasa, spomína jeden z príkladov portál echo24.de.
Do ktorých áut tankovať ekopalivá?
Ako upozorňuje aj najväčší nemecký autoklub ADAC, na bezpečné tankovanie nových druhov pohonných hmôt je potrebné schválenie od výrobcu pre ten-ktorý model auta.
V prípade paliva XLT hovoríme napríklad len o niekoľkých (nie všetkých!) modeloch známych značiek, ako sú Audi, BMW, Citroen, Peugeot, Opel, Nissan, Renault, Dacia, Seat, Cupra, Škoda, Toyota, Volvo a VW.
ADAC chce čoskoro zverejniť veľký prehľad toho, ako to vyzerá so schváleniami nových palív u jednotlivých výrobcov. Vodičom sa odporúča tankovať ako doteraz bez akýchkoľvek zmien, pokiaľ majú akúkoľvek neistotu ohľadom toho, či je dané palivo pre ich vozidlo skutočne vhodné.
Zdroj: echo24.de / foto: cz.depositphotos.com