Nový päťdverový Jimny Nomad sa vyrába v Indii, takže Suzuki ho bude musieť pre domácich japonských zákazníkov dovážať. Napriek tomu má neuveriteľnú cenovku, len 2,65 milióna jenov, teda spomínaných (zhruba) 16 500 eur.

Majitelia za tieto peniaze dostanú kompaktný offroad s dĺžkou 3890 mm, čo znamená, že Nomad je o 340 milimetrov dlhší v porovnaní s doteraz produkovaným trojdverovým prevedením. Výhodou pre posádku je, že všetky pridané milimetre idú na konto rázvora, ktorý konštruktéri natiahli na 2590 mm.

Deliaca mreža by ho o zadné sedadlá nepripravila

Dizajn je v prednej i zadnej časti identický s krátkym Jimnym, ktorý mal premiéru v roku 2018 a istý čas sa predával aj u nás, kým ho automobilka nestiahla z trhu, pretože mal na vkus európskej legislatívy vysoké emisie (čo na tom, že reálne čísla boli nízky).

Suzuki sa ho našťastie podarilo zákazníkom vrátiť, ale Jimny – žiaľ – prišiel o zadné sedadlá, aby mohol byť predávaný len ako úžitkový automobil, na ktorý sa prísne podmienky nevzťahovali. Strata zadných sedačiek obmedzila jeho potenciál, takže na Slovensku ani v susednej ČR ho už nekúpite, ale napríklad v Nemecku či Francúzsku je stále dostupný. Oživí cesty starého kontinentu nový Nomad?

Držme Suzuki palce

Radi by sme napísali, že aj v tomto prípade Suzuki dozadu namontuje deliacu mrežu, v kabíne ponechá zadné sedadlá a začne Jimny Nomad predávať opäť ako úžitkové vozidlo. Až na to, že tento scenár zatiaľ neexistuje a je otázne, či ho európske zastúpenie napíše a zrealizuje. Bola by však škoda, ak by sa tak nestalo.

Ani predĺženie rázvoru totiž nezobralo skoro nič z terénnych schopností tohto auta. Prejazdový uhol sa samozrejme zmenšil, konkrétne z 28 na 25 stupňov, stále tu však máme stroj postavený na rebrinovom ráme, dvojicu tuhých náprav so svetlou výškou 210 milimetrov, pripojiteľný pohon všetkých kolies, redukciu AllGrip Pro a samozrejme ohromne odolnú robustnú konštrukciu.

Suzuki k päťdverovej karosérii pridáva dva nové metalické laky, Sizzling Red a Celestial Blue Pearl, naopak motor ostáva identický. Nomad je poháňaný atmosférickým štvorvalcom s objemom 1,5 litra, ktorý produkuje 105 koní, maximálny krútiaci moment 130 newtonmetrov a ponúka možnosť voľby medzi päťstupňovým manuálom a štvorstupňovým automatom.

Elektrický Jimny nakoniec nebude

Pokiaľ ide o možnosť, že sa v modeli Jimny objaví elektrický pohon, o ktorom automobilka istý čas uvažovala v súvislosti s európskym trhom, veľké nádeje si nerobte. Suzuki nad takýmto modelom skutočne uvažovalo, vlani však šéf automobilky Tošihiro Suzuki oznámil, že pridaná hmotnosť (kvôli batérii) by kompletne zničila charakter auta a preto bol projekt zastavený. Podobne dopadol zvažovaný hybrid, keď generálny riaditeľ naznačil, že Jimny ostane v Európu v podobe ľahkého úžitkového vozidla. Naznačil však, že by auto mohlo v budúcnosti využívať syntetické palivá, aby sa znížila jeho emisná stopa.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Suzuki