Najskôr to vyzeralo, že by nová terénna deväťsto-jedenástka mohla dostať plochý trojlitrový šesťvalec zo základnej Carrery S, nakoniec sa ale za zadnú nápravu Dakaru dostala pohonná jednotka modelu GTS, presnejšie povedané zo štvorkolky Carrera 4 GTS s maximálnym výkonom 480 koní a najvyšším krútiacim momentom 570 newtonmetrov.

Manuál v spojení s týmto modelom nečakajte, jedinou možnosťou pre novinku je osemstupňový dvojspojkový automat, ktorý v spojený so systémom 4x4 dokáže zodvihnutú 911 rozbehnúť na stovku za 3,4 sekundy a dvojnásobnú rýchlosť zvládnete za rovných 12 sekúnd.

Ako sme už spomínali, Dakar je postavený na špeciálnych terénny pneumatikách Pirelli s deväťmilimetrovou hĺbkou dezénu, rozmermi 245/45 ZR19 vpredu a 295/40 ZR20 vzadu a práve kvôli nim je maximálka elektronicky obmedzená na 240 km/h.

Základný podvozok obsahuje riadenie zadných kolies, uloženie motora z GT3, adaptívne tlmiče PASM a v porovnaní so štandardnou Carrerou o 50 mm zvýšenú svetlú výšku. Auto má navyše hydraulicky ovládaný systém, ktorý vám jednoduchým stlačením tlačidla dovolí zvýšiť Dakar o ďalších 30 milimetrov, pričom elektronika ho ponechá v tejto polohe do rýchlosti 170 kilometrov za hodinu. Ak túto hranicu prekročíte, vozidlo sa automaticky zníži.

Porsche hovorí, že vďaka rozsiahlym úpravám na podvozku je Dakar na piesku či štrku ovládateľný rovnako ako na Nordschleife, pričom o prenos výkonu na nespevnený povrch a správnu dynamiku sa starajú tiež dva nové jazdné režimy.

Prvý s názvom Rally je podľa automobilky vhodný na sypký a nerovný povrch, Offroad pre zmenu automaticky zdvíha auto do najvyššej polohy a je určený do ťažkého terénu či piesku. V oboch režimoch je navyše možné aktivovať takzvaný Rally Launch Control, ktorý zabezpečí maximálne rýchly rozjazd s preklzom kolies povoleným v rozsahu 20 percent.

Aby dalo Porsche najavo, že Dakar je skutočne poctou dakarskému víťaznému špeciálu z roku 1984, zákazníci si budú môcť objednať paket nazvaný Rallye Design. Základom je dvojfarebné bielo-modré lakovanie doplnené fóliami, ktoré spoločne tvoria typické farby značky Rothmans, automobilka však nemôže podporovať cigarety a fajčenie, takže na bokoch sú namiesto toho (patentom chránené) nápisy Roughroads, v preklade drsné, hrubé alebo skôr rozbité cesty.

Vtipná je tiež možnosť objednať si individuálne štartovné číslo od 0 do 999 a samozrejme nemôžu chýbať ani kované disky v tomto prípade lakované bielou farbou.

Týmto však možnosti upraviť si Dakar podľa vlastných predstáv nekončia. Porsche vám ponúkne tiež paket Rallye Sport, ktorý obsahuje bezpečnostný rám, šesťbodové pásy a hasiaci prístroj. A ak by vám aj toto bolo málo, máte možnosť objednať si špeciálny strešný nosič s prídavným diódovým osvetlením a nosnosťou 42 kg, ktorý má v sebe integrované 12-voltovú zásuvku a nechýba ani stan.

Samotná karoséria dostala karbónovú prednú kapotu z 911 GT3, na zadnej kapote motora pribudol spojler (tiež z uhlíkových vlákien), ale nájdete tu tiež hliníkové červenou farbou lakované ťažné oká, rozšírené prahy, lemy blatníkov alebo nerezové ochranné prvky v spodnej časti nárazníkov. Mimochodom 911 Dakar má pohotovostnú hmotnosť 1605 kg a je tým pádom len o 10 kg ťažšia ako Carrera 4 GTS PDK.

Slovenskú cenu nemeckej novinky pre vás zatiaľ nemáme, Porsche ju ale na domácom trhu bude predávať za 222 020 eur. Za paket Rallye Design si potom priplatíte 26 061 eur. A ak je vám Dakar sympatický a môžete si ho dovoliť, neváhajte... automobilka ich vyrobí len 2500 kusov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 26 obrázkov

zdroj: Porsche