Ľahká kamufláž a divoký aero-kit. Asi tak by sa v stručnosti dali popísať maskované prototypy nového Porsche 911 GT3 RS, ktoré sa posledný rok preháňajú po Severnej slučke okruhu Nürburgring. Ich najnápadnejšou časťou a poznávacím znamením je obrovské zadné krídlo, ktoré je ešte o triedu väčšie než na „štandardnej“ GT3 a jeho úlohou bude pomôcť s efektivitou prenosu výkonu výlučne na zadnú nápravu.
Okrem zadného spojlera je neprehliadnuteľný aj agresívnejší predný nárazník, odvetrávanie chladičov v prednej kapote i odvod vzduchu z priestoru predných blatníkov s vyústením pred dverami a v neposlednom rade i masívny difúzor, ktorý sa tiahne takmer celou šírkou zadného nárazníka.
Aerodynamike bola tentoraz venovaná skutočne veľká pozornosť. Ak sa pozriete na strechu, dokonca aj na nej sú po stranách dve pozdĺžne orientované lamely usmerňujúce vzduch, ktorý prúdi k zadnej časti, kde na ne následne nadväzujú ďalšie „plutvičky“ privádzajúce vzduch s nasávaniu a filtrom.
Mínus dve desatiny sekundy
Tým sa dostávame k pohonnej jednotke, ktorou bude ďalší evolučný stupeň atmosférického plochého šesťvalca s objemom 4,0 litra. Jeho výkon má v porovnaní so sériovou GT3 poskočiť z 510 na „viac ako 550 koní“. O prenos sily na sa bude starať výlučne 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka PDK, ktorá absolvovala ďalšie ladenie pre potreby modelu RS a mala by umožniť akceleráciu z miesta na stovku za 3,2 sekundy. To je o dve desatiny lepší čas, ako má 911 GT3.
Porsche si za aktuálnu GT3 pýta 174 tisíc eur, respektíve 171 tisíc na nemeckom trhu, odhaduje sa preto, že sa cena GT3 RS vyšplhá až k hranici 190 tisíc a je dosť možné, že ju dokonca prekoná. V sériovej výbave tohto kupé majú byť karbón-keramické brzdy, voliteľne bude dostupný bezpečnostný rám a v kabíne sa objaví tiež špecifický digitálny prístrojový panel, volant s označením stredovej polohy na vrchole venca, karbónové doplnky či odľahčené športové sedadlá.
zdroj: CarSpyMedia, Auto Motor und Sport