Made in Slovakia
Nová generácia Porsche Cayenne sa bude vyrábať v Bratislave. Teda, aby sme boli presní, v Devínskej Novej Vsi, kde má svoju továreň Volkswagen. V nej len pred dvoma mesiacmi pritom začala predsériová výroba novej Škody Superb a VW Passat. Okrem nich sa tu vyrába aj súčasný Cayenne, VW Touareg, Audi Q7 a Q8, VW up! či Škoda Karoq. Kedy sa k nim pripojí aj štvrtá generácia Cayennu, zatiaľ nie je úplne zrejmé, no Porsche tvrdí, že to nebude skôr ako v roku 2025. Ešte predtým totiž predstavia plne elektrický Macan (2024) a o rok neskôr je na pláne elektrické Porsche 718, teda Cayman a Boxster.
Batériový Cayenne však takmer s určitosťou príde ešte pred rokom 2030. Dovtedy chce totiž nemecká automobilka zvýšiť podiel elektromobilov v globálnych predajoch až na 80 % a elektrický Cayenne by jej v tom mal pomôcť. Okrem toho však Porsche predstaví aj kompletne nové a väčšie elektrické SUV, ktoré by sa malo stať novou vlajkovou loďou značky a výroba bude prebiehať v Lipsku.
Otázkou ostáva, či dorazí nový Cayenne aj vo verzii so spaľovacím motorom. Aj keď to zatiaľ vylúčiť nemôžeme, očakáva sa, že Porsche aplikuje stratégiu, akú použilo pri menšom Macane. Ten príde v novej generácii len ako elektromobil, ale súčasný model s konvenčným pohonom bude s novinkou ešte niekoľko rokov koexistovať, až napokon „odíde do dôchodku“. Podobný scenár sa očakáva aj v prípade modelu Cayenne.
Facelift súčasnej generácie odhalí Porsche už budúci mesiac, pričom sa predpokladá, že sa bude predávať aspoň ďalšie 3 až 4 roky. To by znamenalo, že sa s najväčšou pravdepodobnosťou bude prelínať s elektrickým Cayennom. Jedno je však isté. Porsche síce vidí budúcnosť v elektromobilite a o pár rokov bude mať v ponuke až päticu batériových vozidiel, zároveň však pracuje s možnosťou, že budú spaľovacie motory pokračovať aj po roku 2035 na syntetické palivá. Kvôli tejto alternatíve už Nemci spustili výrobu e-benzínu v Čile.
Zdroj: Porsche