Ak sa obávate, že Macan s pohonom len jednej nápravy bude lenivý, obavy nie sú úplne na mieste. Táto verzia má 340 koní a krátkodobo dokáže v režime overboost vyprodukovať maximálny výkon 360 koní.
K tomu dostanete najvyšší krútiaci moment 563 newtonmetrov, čo tomuto elektrickému SUV s pohotovostnou hmotnosťou 2295 kg stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 5,7 sekundy. Najvyššia rýchlosť novinky je obmedzená na 220 kilometrov za hodinu.
V meste viac ako 830 km
Podobne ako ostatné modely, aj v tomto prípade auto čerpá energiu z lítiovo-iontového akumulátora s celkovou kapacitou 100 kilowatthodín, ktorý zvládne maximálny nabíjací výkon 270 kW. Podľa WLTP by auto v závislosti na podmienkach a spôsobe jazdy malo mať dojazd od 536 do 641 kilometrov a v meste dokonca 696 až 831 kilometrov.
Druhou novou alternatívou je Macan 4S. Tento model disponuje systémovým výkonom (vďaka dvom elektromotorom) 448 koní, ktoré môžete na krátky čas vyšponovať až na 516 koní. Maximálny kombinovaný krútiaci moment auta je 820 Nm a v režime launch control dokáže z 0 na 100 km/h vystreliť za 4,1 sekundy. Maximum je posunuté na 240 km/h.
Samozrejme aj tu máte 100-kilowatthodinový akumulátor, ale tiež vyššiu pohotovostnú hmotnosť až 2420 kg (tiež s euro-balastom). Dojazd je logicky kratší. Podľa WLTP 512 až 606 km a v meste 660 až 776 kilometrov.
Pretože aj tento model využíva 800-voltovú architektúru, tiež zvládne nabíjanie výkonom 270 kW, takže batériu dostanete z 10 na 80 percent v ideálnych podmienkach za 21 minút a 10-minútové nabíjanie vám predĺži dojazd o 247 km.
Slovenské ceny nových verzií zatiaľ nemáme (elektrický Macan 4 u nás stojí 88 177 eur a Macan Turbo 121 193 eur), ale v Nemecku je základný model o 3400 eur lacnejší ako Macan 4 a prevedenie 4S vychádza o 23 900 eur lacnejšie ako Turbo.
Súčasne s dvomi novými verziami Porsche rozširuje ponuku o nové 20-palcové disky, pribudol tiež nový sivý lak a optický paket Offroad Design, ktorý v spojení s príplatkovým vzduchovým odpružením zvyšuje v štandardnom nastavení svetlú výšku o 10 milimetrov a 195 mm.
zdroj: Porsche