Aby sme v tom nerobili zbytočne zmätok, hneď na úvod by sme mohli dodať, že dvojica nových plug-in hybridov je postavená okolo 2,9-litrového šesťvalca, pričom každý z nich je naladený trochu inak.
Panamera 4 E-Hybrid má V6 biturbo s výkonom 304 koní a elektromotor poskytujúci ďalších 190 koní a 450 newtonmetrov. Dohromady to (s prihliadnutím k odlišnému priebehu síl oboch použitých jednotiek) dáva systémových 470 koní a 650 Nm, čo stačí k akcelerácii z miesta na stovku za 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 kilometrov za hodinu.
Panamera 4S E-Hybrid má zhruba rovnakú elektrickú časť, jej vidlicový šesťvalec ale produkuje 353 koní, takže kombinovane máte k dispozícii 544 koní a krútiaci moment až 750 newtonmetrov. Adekvátne s tým sa zlepší tiež dynamika: z 0 na 100 km/h sa dostanete za 3,7 sekundy a najvyššia rýchlosť je posunutá k hranici 290 km/h.
Podstatné tiež je, že v porovnaní s minulou generáciou plug-in hybridných verzií získate prídavnú trakčnú batériu s kapacitou zväčšenou z celkových 17,9 na 25,9 kilowatthodiny, čo podľa výrobcu predĺži dojazd podľa metodiky WLTP na 96 kilometrov, ale v tomto prípade ide o údaj pre mesto, kde plug-in hybridy vynikajú vďaka intenzívnejšej rekuperácii. Mimochodom, elektromotor dokáže pri spomaľovaní či brzdení posielať naspäť do akumulátora 88 kW.
V snahe urýchliť samotné nabíjanie dostala nová Panamera v porovnaní s predchodcami novú palubnú nabíjačku s výkonom zvýšeným zo 7 na 11 kW, aj tak si ale na plné nabitie počkáte podľa podmienok približne 2 hodiny a 39 minút.
Podčiarknuté, spočítané, Panamera má v tejto chvíli k dispozícii tri plug-in hybridy: 4 E-Hybrid, 4S E-Hybrid a Turbo E-Hybrid (680 koní a 930 Nm). Tým však ponuka nekončí. Porsche časom rozšíri zoznam o Turbo S E-Hybrid, ktorý by sa mohol pod kapotou auta objaviť ešte v priebehu tohto roka. Jeho parametre sú pritom známe vďaka vrcholnému Cayenne, ktoré má 739 koní a 950 Nm.
Panamera Executive s predĺženým rázvorom bude dodávaná len pre niektoré trhy, v jej výbave bude za príplatok napríklad 4-zónová automatická klimatizácia.
Slovenské ceny dvoch základných dobíjacích hybridov momentálne ešte nepoznáme, ale v Nemecku bude Panamera 4 E-Hybrid stáť minimálne 123 400 eur a Panamera 4S E-Hybrid je k dispozícii od 138 200 eur. Dodávky prvým zákazníkom sa rozbehnú už v priebehu druhého kvartálu tohto roka.
zdroj: Porsche