Elektromobily Xiaomi vyzvú konkurenciu
Xiaomi už vytvára špecializovaný tím pre zahraničný predaj, ktorý sa zameriava na oblasti ako prieskum trhu, projektový manažment a popredajný servis vozidiel. Tento tím spadá pod novovzniknutú medzinárodnú automobilovú divíziu. Jej úlohou bude postupne spúšte predaje v rôznych regiónoch, pričom prvé kroky majú byť skôr opatrné a zamerané len na užší okruh krajín.
Zaujímavé je, že Xiaomi pripravuje aj autonómne asistenčné jazdné systémy, ktoré budú prispôsobené legislatívnym požiadavkám jednotlivých krajín. Tento aspekt je kľúčový najmä pre trhy ako Európa, kde sú bezpečnostné a technologické normy prísne regulované.
Xiaomi už verejnosti predstavilo svoje prvé elektrické auto – sedan SU7. V lete boli dva exempláre vystavené vo francúzskom Paríži. Generálny riaditeľ spoločnosti Lei Jun vyhlásil, že cieľom Xiaomi je začať predávať elektromobily v Európe ešte pred rokom 2030. Oficiálne potvrdenie konkrétnych trhov alebo bližšie dátumy však nateraz chýbajú.
Elektromobil Xiaomi SU7.
Cena elektromobilov bude vyššia kvôli clám
Model SU7 v Číne začína na cene 215 900 čínskych jüanov (v prepočte zhruba 28 000 eur). Prípadná expanzia Xiaomi do Európy bude musieť cenovo zohľadniť dovozné clá, transportné náklady, ako aj ďalšie prispôsobenie áut dopytu európskych motoristov. Inak povedané, elektromobily od Xiaomi budú v našom regióne drahšie.
Aj keď Xiaomi cieli svojimi autami na prémiový segment, jeho značka bola na európskom trhu tradične skôr vnímaná ako výrobca cenovo dostupnej elektroniky. Pre Xiaomi tak môže byť ťažšie presvedčiť potenciálnych zákazníkov o kvalite a pridanej hodnote svojich elektromobilov.
Na rozdiel od tradičných automobilových predajcov chce Xiaomi svoje vozidlá ponúkať prostredníctvom vlastnej siete predajní Mi Home. Tieto obchody aktuálne predávajú spotrebnú elektroniku a fungujú pod priamou kontrolou spoločnosti. Bude ich pritom čoraz viac, a to zrejme aj na Slovensku. Xiaomi totiž avizovalo ambiciózny plán otvoriť až 10 000 predajní Mi Home v priebehu piatich rokov.
Prípadný úspech na európskom automobilovom trhu by mohol byť dôležitým krokom pre rast spoločnosti v oblasti elektromobility. Umožnil by jej konkurovať zavedeným značkám, ako sú Tesla, Volkswagen či ďalšie čínske značky elektromobilov ako napríklad BYD.
Jedno je jasné: Xiaomi chce budovať a upevniť svoju pozíciu nielen ako výrobca elektroniky, ale aj ako globálny hráč v segmente elektromobilov. Bude však zaujímavé sledovať, ako trh zareaguje na ambiciózne plány spoločnosti a či Xiaomi dokáže splniť očakávania zákazníkov v Európe.
Zdroj: electrive.net, foto: cz.depositphotos.com