Bezo zmien zostáva všeobecný rýchlostný limit v obci, teda najvyššia povolená rýchlosť, ktorou môžete v Rakúsku šoférovať, pokiaľ nie je stanovená iná maximálka dodatočnou dopravnou značkou. Pre starostov obcí pribudne po novom možnosť jednoduchšie obmedziť rýchlosť napríklad na 30 či 40 km/h, no nestane vraj situácia, kedy by samosprávy zrazu začali takéto prísnejšie rýchlostné limity uplatňovať celoplošne pre celé územie tej-ktorej obce.

Úrady však budú môcť rýchlosť flexibilnejšie znížiť napríklad pred školami či pri domovoch dôchodcov, ak to prispeje k väčšej bezpečnosti. Aj naďalej musia takéto zásahy schvaľovať odborníci a musia byť primerané a účelné.

Radary a meranie rýchlosti chcú rozšíriť

Hoci kontrola rýchlosti zostáva v Rakúsku v primárnej kompetencii okresných úradov a polície, v budúcnosti budú môcť radarové kontroly vykonávať aj obce.

Opäť však má ísť hlavne o zvyšovanie bezpečnosti - Rakúšania chcú držať starostov na uzde, aby sa to celé nezmenilo na snahu zvyšovať príjmy obcí. S týmto zámerom sa bude kontrolovať, kde by obce chceli meranie rýchlosti vykonávať - zvažovať sa má napríklad nehodovosť na danom úseku.

Zmena zelenej na semaforoch

V protiklade s predchádzajúcimi špekuláciami sa Rakúšania isto nerozhodli zrušiť blikajúcu zelenú na bežných semaforoch.

O čo ide? Blikajúca zelená značí koniec pôvodnej klasickej zelenej fázy, počas ktorej môžete vstúpiť s autom do križovatky. Pre úplnosť: Zrušenie blikajúcej zelenej sa týka a môže nastať len pri špecifických semaforoch používaných napríklad na diaľniciach, ktoré rýchlym prepínaním regulujú tok áut v čase dopravnej špičky.

Zdroj: VOL.at / foto: cz.depositphotos.com