Elektromotor bude do 2000 ot./min. pomáhať s akceleráciou. V nízkych otáčkach by tak mal negovať oneskorenú reakciu turba a znižovať spotrebu.
Nové šesťvalcové motory Mercedes prídu budúci rok spolu s faceliftom triedy S. Radové jednotky potom nahradia všetky zážihové vidlicové šesťvalce. Zatiaľ nevieme aký výkon poskytnú nové motory, ale všetky dostanú elektromotor! Ten bude spaľovací motor priamo štartovať a do 2000 ot./min. pomáhať s akceleráciou. V nízkych otáčkach by tak elektromotor mal negovať oneskorenú reakciu turba. Výkon pomocného motora je 18 koní. Pri spomaľovaní bude energiu rekuperovať do 0,9 kWh batérie. Elektromotor je priamo spojený s kľukovým hriadeľom. Preto nedokáže pracovať bez šesťvalca, čisto elektrický pohon bude teda chýbať. Inovácia prichádza v mene zvýšenia efektivity. Spotreba by mala klesnúť o 10 – 15 %. Najväčší prínos bude mať technológia v meste pri neustálom rozbiehaní a spomaľovaní.
Prvý benzínový motor s filtrom pevných častíc
Motor M256 by mal dostať aj filter pevných častíc, pôjde tak o prvý benzínový motor od Mercedesu s touto technológiou. Výsledkom majú byť mimoriadne nízke emisie. Do budúcnosti bude otázkou životnosť filtra, ktorá je v prípade naftových motorov dosť problémová.
Po benzínovom motore má prísť aj nový vznetový radový šesťvalec. Ten bude vychádzať z úplne nového 2,0 litrového štvorvalca OM654. Čakať môžeme celohliníkovú konštrukciu, oceľové piesty, 3,0 litrový objem a s veľkou pravdepodobnosťou rovnaký pomocný elektromotor, ako má benzínová verzia. Mercedes údajne pracuje aj na zástavbe elektromotora do štvorvalcov. Riešenie má byť však jednoduchšie a lacnejšie.
Mercedes ukazuje, že náročné emisné normy sa dajú stále plniť aj so spaľovacími motormi, no za cenu zvyšovania technickej zložitosti. Do budúcnosti značka počíta aj s plug-in hybridmi, tie dokážu fungovať aj v čisto elektrickom režime.
Zdroj: caranddriver