Na výbere názvu pre tretie španielske SUV sa zúčastnilo viac ako 146-tisíc ľudí. To je naozaj dosť, automobilka tak zaujímavým spôsobom pobudila verejnosť, aby sa o novinku zaujímali už v predstihu. Výsledný názov Tarraco pritom vyhralo s prevahou 35 % (51 903 hlasov). Na druhom mieste skončil názov Avila s takmer 29 % (41 993 hlasov) a na treťom mieste Aranda s takmer 27 % (39 321 hlasov). Štvrtým finalistom zostal názov Alboran s takmer 9 % (12 907 hlasov). Všetky mali spoločné jedno, sú to geografické názvy Španielska.
Nové SUV opäť odkazuje na španielsku geografiu.
Víťazné Tarraco reprezentovalo mesto Tarragona, ktoré je najstaršou rímskou osadou na Pyrenejskom polostrove a leží kúsok južnejšie od Barcelony. Bola to tiež jedna z hlavných metropol Hispánie počas vládnutia Rímske ríše. SEAT Tarraco je prvým názvom, ktorý vyberala verejnosť a štrnástym zo španielskej geografie. Od roku 1982 sme tu mali SEAT Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea, Ateca a Arona.
Prvá etapa hľadania mena pozostávala z doručovania španielskych názvov od verejnosti, SEAT dostal cez 133-tisíc návrhov. Potom ich museli overiť jazykovými a právnymi kritériami, aby mohli novinku bez postihu predávať takmer na celom svete. Následne vybrali spomedzi možných návrhov na dôležitých trhoch 4 finalistov, z ktorých zišiel jeden víťaz. SEAT Tarraco. Po príchode na trh bude možným konkurentom aj pre sesterské značky Škoda Kodiaq a VW Tiguan. Uvidíme, ako sa mu bude na preplnenom trhu SUV dariť. Do showroomov by mohol prísť ešte koncom tohto roka.
Zdroj foto: SEAT