Takmer neprejde deň, aby kdesi z útrob internetu nevyskočil nejaký nový restmod. A väčšinou to je Porsche. Toto však nie je úplne ten istý príklad. Ælla-60 je automobil s kompletne novou karosériou a vznikol pod hlavičkou „Art Machines by Anthony Jannarelly“.

Ak máte prehľad v najvyšších vrstvách automobilovej hierarchie, meno Jannarelly pre vás pravdepodobne nebude úplne neznáme. Pre W Motors navrhol modely Lykan a Fenyr, pred necelými desiatimi rokmi odhalil vlastný športový model Design-1, neskôr pridal Design-2 a okrem iného je tiež autorom elektrického konceptu Caterham Project V.

Modena je hlavný podozrivý

Aby náhodou nedošlo k omylu, Jannarelly nepotvrdil, že jeho najnovší projekt využíva techniku Ferrari 360. O Ælle ale hovorí, že „využíva uprostred umiestnený atmosférický vidlicový osemvalec s objemom 3,6 litra, ktorý vyzerá až podozrivo nápadne ako jednotka z Modeny.

K tomu tu máme šesťstupňový manuál, hliníkový podvozok, pričom „šesťdesiatka“ je schopná vyprodukovať maximálny výkon 473 koní. Mimochodom, to je celkom slušný skok, pretože originálne Ferrari 360 z rokov 1999 až 2005 malo rovných 400 koní pri 8500 otáčkach za minútu.

Rozhodne prvých 5 záujemcov

Záujemca za novinku zaplatí 865 tisíc eur, bez dane. A v tejto chvíli sa čaká len na objednávky. Ak ich bude minimálne päť, výroba začne v roku 2026 v talianskej spoločnosti Podium Advanced Technologies, ktorá okrem iného stavia stroje, ako je Glickenhaus SCG 007C a Eccentrica Diablo (čo je pre zmenu restmod Lamborghini).

Aby sme nezahovorili tých pár známych dôležitých technických údajov, mohli by sme dodať, že Ælla-60 má pohotovostnú hmotnosť len 1130 kilogramov, takže z miesta na stovku dokáže akcelerovať za 3,5 sekundy.

Kabína vozidla je tiež kompletne vyrobená na mieru, má karbónové sedadlá potiahnuté len tenkou vrstvou výplní a čalúnenia, priznanú mechaniku radenia manuálu alebo budíky na palubnej doske pripomínajúce stopky.

Z komfortnej výbavy nebude chýbať klimatizácia, infotainment s pripojením pre mobil, aj keď v kabíne nenájdete dotykový displej, to dôležité ale je, že záujemca bude mať možnosť individuálne si nechať prispôsobiť každý jeden detail.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: EVO