Takmer neprejde deň, aby kdesi z útrob internetu nevyskočil nejaký nový restmod. A väčšinou to je Porsche. Toto však nie je úplne ten istý príklad. Ælla-60 je automobil s kompletne novou karosériou a vznikol pod hlavičkou „Art Machines by Anthony Jannarelly“.
Ak máte prehľad v najvyšších vrstvách automobilovej hierarchie, meno Jannarelly pre vás pravdepodobne nebude úplne neznáme. Pre W Motors navrhol modely Lykan a Fenyr, pred necelými desiatimi rokmi odhalil vlastný športový model Design-1, neskôr pridal Design-2 a okrem iného je tiež autorom elektrického konceptu Caterham Project V.
Modena je hlavný podozrivý
Aby náhodou nedošlo k omylu, Jannarelly nepotvrdil, že jeho najnovší projekt využíva techniku Ferrari 360. O Ælle ale hovorí, že „využíva uprostred umiestnený atmosférický vidlicový osemvalec s objemom 3,6 litra, ktorý vyzerá až podozrivo nápadne ako jednotka z Modeny.
K tomu tu máme šesťstupňový manuál, hliníkový podvozok, pričom „šesťdesiatka“ je schopná vyprodukovať maximálny výkon 473 koní. Mimochodom, to je celkom slušný skok, pretože originálne Ferrari 360 z rokov 1999 až 2005 malo rovných 400 koní pri 8500 otáčkach za minútu.
Rozhodne prvých 5 záujemcov
Záujemca za novinku zaplatí 865 tisíc eur, bez dane. A v tejto chvíli sa čaká len na objednávky. Ak ich bude minimálne päť, výroba začne v roku 2026 v talianskej spoločnosti Podium Advanced Technologies, ktorá okrem iného stavia stroje, ako je Glickenhaus SCG 007C a Eccentrica Diablo (čo je pre zmenu restmod Lamborghini).
Aby sme nezahovorili tých pár známych dôležitých technických údajov, mohli by sme dodať, že Ælla-60 má pohotovostnú hmotnosť len 1130 kilogramov, takže z miesta na stovku dokáže akcelerovať za 3,5 sekundy.
Kabína vozidla je tiež kompletne vyrobená na mieru, má karbónové sedadlá potiahnuté len tenkou vrstvou výplní a čalúnenia, priznanú mechaniku radenia manuálu alebo budíky na palubnej doske pripomínajúce stopky.
Z komfortnej výbavy nebude chýbať klimatizácia, infotainment s pripojením pre mobil, aj keď v kabíne nenájdete dotykový displej, to dôležité ale je, že záujemca bude mať možnosť individuálne si nechať prispôsobiť každý jeden detail.
zdroj: EVO