Subaru Impreza Sport bude mať torque vectoring
Prichádzajúce Subaru Impreza je prvým autom na novej platforme SGP, vďaka ktorej je až 70% tuhšie, karoséria sa krúti o 50% menej a pri náraze pohltí o 40% viac energie.
Tuhosť novej Imprezy je na novej úrovni
Prichádzajúca generácia je teda oproti predchodcovi tuhšia, dokonca tuhšia ako Subaru WRX. SGP so sebou prinieslo zvýšenie tuhosti karosérie až o 70%! Auto sa výrazne menej krúti, fabrika hovorí, že je to o 50% menej ako minulá generácia. Pri novej platforme využili vysokopevnostnú oceľ, Impreza tak dokáže pohltiť až o 40% viac energie pri náraze.
Subaru je hrdé na svoj systém pohonu všetkých kolies Symmetrical All-Wheel Drive. Nechýba ani v novej Impreze. Zákazníci sa nemusia báť, že by v lacnejšom modeli nebol. Automobilka ho bude montovať do všetkých stupňov výbavy. Imprezu bude hnať dopredu 2,0 litrový atmosférický boxer s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 154 k. Žiaľ, o prevodovkách toho veľa nepovedali, iba to, že vo vyšších výbavách môže čakať CVT so siedmimi predprogramovanými virtuálnymi stupňami.
5-dverové Subaru Impreza
Automobilka chce, aby bola Impreza honosnejšia aj zvnútra. To znamená, že použili kvalitnejšie a krajšie materiály, prešívanie v kontraste s farbou sedadiel, či 8-palcový dotykový displej, ktorým posádka ovláda Subaru Starlink infotainment. Systém je kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto.
Pre verziu Sport pripravili tmavé mriežky vpredu i vzadu, širšie prahy vo farbe karosérie, alebo 18-palcové disky. Na čierne látkové sedadlá použili červené prešívanie a prístrojový panel prispôsobili špecificky verzii Sport. Neskončili len pri vizuálnych detailoch, športová Impreza ponúkne tuhší podvozok a torque vectoring. Automobilka uvedie novú Imprezu na americký trh v priebehu roka, kedy sa jej dočkáme v Európe zatiaľ nevieme.
Subaru Impreza je prvým autom na platforme SGP
Zdroj: autoblog.com, leftlanenews.com