Prvý Outback dorazil nenápadne, ukrytý v označení kombíku Subaru Legacy. To podstatné ale je, že sa na trhu objavil pred tridsiatimi rokmi a najnovšiu generáciu tak môžeme chápať ako darček automobilky, ktorý dáva zákazníkom i sama sebe.

Možno by sme mohli tiež pripomenúť, že Outback bol prvý, kto definoval rodinné kombi vhodné aj do terénu, pretože Audi A6 Allroad Quattro či Volvo XC70 dorazili až po Subaru! Zároveň platí, že Legacy ako také sa potichu vyparilo z trhu, ale Outback ostáva. Až na to, že obracia list a odteraz to už nie je tak úplne kombík, ale bez váhania mu môžete hovoriť SUV.

Pod kapotou kozmetické zmeny

Kde sa nové Subaru v zásade nemení, je jeho technika pod prednou kapotou. Americké médiá upozorňujú, že auto má nad prednou nápravou aj naďalej plochý atmosférický štvorvalec FB25D s objemom 2,5 litra, všimli si však, že konštruktéri nepatrne znížili jeho maximálny výkon zo 188 na 183 koní a 241 Nm.

Asi nemusíme pripomínať, že našinec môže stále len závidieť, pretože to je vždy viac, ako ponúka európska verzia naladená na 169 koní (a keď teda pridáva 252 Nm).

Keď už spomíname závisť, tá je na mieste hlavne v prípade druhej použitej pohonnej jednotky, ktorou ostáva 2,4-litrový preplňovaný štvorvalec s maximálnym výkonom 264 koní a najvyšším krútiacim momentom 375 newtonmetrov.

Druhý agregát je určený pre výbavy XT a hlavne drsnejšie pôsobiace prevedenie Wilderness, ktoré spoznáte okrem iného podľa veľkého nápisu SUBARU v prednej maske. Pokiaľ ide o ďalšiu časť pohonného reťazca, opäť v ňom narazíte na prevodovku Lineartronic s plynulou zmenou pomeru, ktorá má ale virtuálne nastavených 8 stupňov.

Ešte lepší mimo asfalt?

Za samozrejmosť považujte tiež tradičný symetrický pohon oboch náprav, táto technika však prešla menšiu ale nie zanedbateľnou revíziou. Subaru pripomína, že v zostave je rýchlejšie reagujúca uzávierka stredového diferenciálu a prepracovaný bol tiež terénny režim X-Mode, ktorý môžete po novom aktivovať spínačom na volante.

Nové je tiež riadenie, ktoré využíva dvojpastorkový prevod s elektrickým posilňovačom riadenia a celé pochádza zo športového modelu WRX. Len pre úplnosť dodávame, že každý nový Outback ponúkne svetlú výšku podvozka minimálne 220 milimetrov a zákazníci budú mať k dispozícii hliníkové disky s priemerom do 19 palcov. V prípade verzie Wilderness je svetlosť napríklad až 241 milimetrov.

Zvnútra nový a väčší

A ešte jedna drobnosť k novému exteriéru. Delené hlavné svetlá sa niekomu páčiť budú, inému nie. Predpokladáme ale, že úplne každý ocení vylepšené strešné lyžiny nosiča, ktoré znesú dynamické zaťaženie 100 kg, statické až 363 kg a dokonca majú bočný limit 100 kg, takže si na ne môžete kľudne uchytiť napríklad hojdaciu sieť a druhú stranu ukotviť napríklad o strom.

Pri pohľade do interiéru je zrejmé, že ani tu neostal kameň na kameni. Auto dostalo veľký 12,3-palcový digitálny prístrojový panel a k nemu tiež horizontálne orientovanú dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 12,1 palca. Subaru upozorňuje, že infotainment využíva nový procesor, ktorý pomáha okrem iného aj rýchlosti odozvy. Dôležité tiež je, že pod obrazovkou stále ostali k dispozícii fyzické tlačidlá automatickej klimatizácie a ďalšie klasické spínače nájdete na stredovom tuneli.

Štandardom pre posádku sú také samozrejmosti, ako je bezdrôtové pripojenie Android Auto a Apple CarPlay, dôležitejšie ale je, že auto má o 50 milimetrov zvýšenú líniu strechy a vďaka tomu poskytuje významne viac priestoru v kabíne. A v rukáve má ešte lepšiu akustickú izoláciu schopnú o 10 percent znížiť hluk vetra.

Páči sa nám tiež zväčšenie objemu batožinového priestoru, uvedené číslo 34,6 kubických stôp, teda v prepočte 980 litrov však nedokážeme presne zaradiť. Na základ v porovnaní s predchodcom, ktorý ponúkal 561 litrov, je to extrémne veľký skok. Naopak po sklopení zadných sedadiel by to bolo príliš málo, súčasné auto má podľa verzie 1750 až 1822 litrov. Takže si budeme musieť počkať na dáta pre Európu.

Keď už sme pri tom, Subaru zatiaľ príchod na európske trhy nepotvrdilo a nepoznáme dokonca ani ceny pre Spojené štáty. Na to má ale automobilky stále čas, nový Outback sa totiž nezačne predávať skôr ako koncom tohto roka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 32 obrázkov

zdroj: Subaru