Toyota nazvala svoju novú elektrickú platformu e-TNGA. Subaru jej pre zmenu hovorí... e-Subaru Global Platform. V oboch prípadoch však ide o jeden a ten istý základ, ktorý má naštartovať elektrifikáciu oboch značiek.
Toyota sa doteraz v rámci vývoja alternatívnych pohonov sústredila na benzín-elektrickú techniku a vodíkové palivové články, extrémne prísne európske emisné limity s drastickými pokutami však aj ju dohnali ku klasickým elektromobilom s batériovými článkami. Subaru naopak veľa skúsenosti v tomto smere nemá, mohlo však poslúžiť schopnosťami navrhovať a ladiť perfektný systém pohonu 4x4.
Hovorí sa, že Subaru malo pôvodne v pláne navrhnúť a vyrábať elektromobil z niektorého zo súčasných existujúcich modelov a často sa pritom skloňujú mená Forester i XV, ale tento nápad sa zmenil práve vďaka novému rozsiahlemu partnerstvu s Toyotou.
Šesť modelov od Toyoty
Tá plánuje využiť modularitu nového šasi e-TNGA skutočne do hĺbky. Platforma je natoľko flexibilná, že dovoľuje meniť rázvor a tým pádom i celkovú dĺžku, ale rozväzuje ruky konštruktérov i v usporiadaní pohonu. Elektromotory sa dajú montovať na obe nápravy, takže na jednej báze môže vzniknú auto s pohonom predných, zadných či všetkých štyroch kolies. Rozdielnu veľkosť môžu mať i akumulátorové pakety, čím výrobca relatívne rýchlo upraví kapacitu batérií i dojazd.
Toyota vďaka vyššie spomenutým možnostiam plánuje vývoj až šiestich elektromobilov, budúcnosť Subaru je naopak zatiaľ utajovaná. Solterra je symbolickou prvou lastovičkou a nepredpokladáme, že skončí len pri tomto modeli. Ale čo ďalšie bude nasledovať, na to si budeme musieť ešte chvíľu počkať.
Podobne „veľa“ toho vieme aj o konkrétnych technických parametroch nového crossoveru Solttera. So značnou istotou si trúfame aj s ohľadom na tradíciu povedať, že bude mať pohon oboch náprav. Ale aký bude mať výkon, dynamiku, kapacitu či dojazd, momentálne netušíme. Subaru v tejto chvíli potvrdilo len to, že Solterra bude dostupná v Severnej Amerike, Európe, Číne a Japonsku.