Zhruba pred rokom som informoval o tom, že Subaru plánuje novú generáciu modelu WRX. Tá by sa mala nakoniec vrátiť aj s písmenami STI, čo je označenie pre jej vrcholnú verziu. Vývoj novej generácie je v plnom prúde a podľa rôznych zdrojov by si mala zachovať svoje rally DNA. O dizajne novej WRX zatiaľ skoro nič nevieme, no hovorí sa, že predné dvere, legendárny náduch na kapote na prívod vzduchu na medzichladič či predné svetlá by mala nová WRX zdieľať s novým Levorgom. Chýbať by vraj nemali ani štyri koncovky výfuku či veľký zadný difúzor.
Render novej WRX od CarScoops
Novinka má byť postavená na Subaru Global platforme, ktorá by mala priniesť vyššiu bezpečnosť, lepšie ovládanie či výhodnejší interiérový priestor. Interiér by mal byť zároveň modernejší, pričom dominovať mu bude 11,6-palcový stredový displej a pred vodičom sa bude vynímať 12,3-palcový digitálny prístrojový štíť. Okrem klasického športového dizajnu pedálov doplní interiér aj alcantarové čalúnenie so športovou tematikou. Chýbať by nemal ani jazdný asistenčný systém EyeSight x, ktorý by mal ponúknuť druhý level polo-autonómneho riadenia.
Najväčšou novinkou však bude motor
Tradične bolo WRX a STI poháňané 2,0-litrovým (FA20F) a 2,5-litrovým (EJ) preplňovaným motorom boxer. Tie však nahradí jeden agregát. Bude ním 4-valcový preplňovaný boxer s objemom 2,4-litra (FA24F). Ten sa aktuálne nachádza v modeloch Legacy, Outback a Ascent, ktorým dodáva 260 koní a 376 Nm krútiaceho moment. Verziu WRX by vraj mali naladiť na 300 koní, zatiaľ čo STI až na 400 koní so 489 Nm. Podľa všetkého by nemal chýbať ani pohon všetkých kolies symmetrical AWD a 6-stupňová manuálna prevodovka. Nové WRX by tak malo byť pravé šoférske auto.
Subaru vraj neplánuje pre WRX žiadny stupeň hybridizácie, čo by pri šialených emisných EÚ normách mohlo znamenať, že ho v Európe bohužiaľ neuvidíme. Bolo by to tak ďalšie skvelé auto, ktoré si vďaka EÚ emisným normám neužijeme.
Zdroj: carscoops.com