Dobrá správa samozrejme je, že WRX STI je späť. Subaru predstavilo túto novinku na autosalóne v Tokiu, pričom predprodukčné auto nesie dodatočné označenie S210.

Asi by sme mali dodať, že súčasná generácia Subaru WRX, ktorá sa v Európe – žiaľ – vôbec nepredáva, nikdy nedostala plnohodnotnú ostrú verziu STI. Japonci sa však snažia prilákať zákazníkov rôznymi špeciálnymi vyladenými „edíciami STI“ a práve z jednej z nich vychádza aj S210. Konkrétne z modelu WRX S4 STI Sport R EX, pričom konštruktéri sa pri vývoji zároveň inšpirovali okruhovým pretekárskym špeciálom WRX NBR Challenge, ktorý automobilka nasadzuje napríklad v rámci 24-hodinovky na Nürburgringu.

Vylepšený motor

Pravdepodobne najväčšou novinkou je vyladený 2,4-litrový preplňovaný boxer pod prednou kapotou. Kým štandardné WRX produkuje 275 koní a 375 newtonmetrov, výkon STI sa posunul na rovných 300 koní, zatiaľ čo maximálny krútiaci moment ostal na pôvodnej hodnote.

Automobilka hovorí, že STI dostalo kompletne prepracované nasávanie, vrátanie potrubia pred turbodúchadlom, k tomu nové výfuky s tlmičmi s nižším protitlakom a samozrejme modifikovanú riadiacu jednotku.

Manuál nečakajte

Výkon je už tradične posielaný na všetky štyri kolesá, na starý dobrý manuál však zabudnite. Výrobca použil prevodovku nazvanú Subaru Performance Transmission, čo je modernizované prevedenie Lineartronicu, teda „skrine“ typu CVT s plynulou zmenou prevodového pomeru. Japonci tvrdia, že toto riešenie prináša radosť z jazdy, ale asi by ste okolo seba našli dosť automobilových nadšencov, ktorí by s týmito slovami nesúhlasili.

Sympatické je, že zmeny na aute zahŕňajú tiež nové elektronicky riadené tlmiče od ZF, tuhšie pružiny a upravené silentbloky zadného stabilizátora. A tvorcovia zlepšili tiež brzdy. Za všetkými novými 19-palcovými kovanými diskami STI Flexible Performance od BBS nájdete vŕtané ventilované kotúče, špeciálne brzdové obloženie, predovšetkým ale šesťpiestikové strmene Brembo na prednej náprave. Veľa práce však s ohľadom na pohotovostnú hmotnosť 1,6 tony asi nemajú.

Keď už sa motáme okolo podvozka, mohli by sme dodať, že nové STI je postavené na priľnavejších pneumatikách značky Michelin s rozmerom 255/35 R19 a chýbať nemohli ani exteriérové úpravy, takzvaný aero kit S210.

Najviac viditeľné bude pevné zadné karbónové krídlo, ale inak na aute nájdete klasické komponenty: spliter pod predným nárazníkom, prahové nástavce, nový zadný difúzor a obligátny červený pruh lemujúci masku chladiča i so štítkom S210.

Recaro žije

Že nejde o obyčajné WRX, dokazuje tiež interiér. Dominujú mu predovšetkým karbónové elektricky nastaviteľné sedadlá Recaro čalúnené kožou Nappa s červenými ozdobnými prvkami a v rovnakej farbe je tiež kontrastné prešívanie na volante či bezpečnostné pásy.

zdroj: Subaru