Má známe meno, technicky však nemá s Vitarou nič spoločné. Suzuki e Vitara je postavená na kompletne novej platforme Heartect-e, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre elektromobily a Japonci hovoria, že sa vyznačuje ľahkou konštrukciou a podľa konštruktérov podlaha v prostrednej časti nepotrebuje výstuhy vďaka integrovanej batérii.
Výsledný automobil má dĺžku 4275 milimetrov a vzdialenosť náprav 2700 milimetrov, takže elektromobil narástol v porovnaní s klasickou Vitarou o 90 mm, hlavne má ale až o 200 mm dlhší rázvor. Šírka nového SUV je 1800 mm a výška 1635 mm.
Základný model má jeden vpredu uložený elektromotor s výkonom 144 koní a maximálnym krútiacim momentom 189 newtonmetrov. Táto verzia má pohotovostnú hmotnosť 1702 kg a kombinuje sa výlučne s menším lítiovo-železo-fosfátovým akumulátorom s kapacitou 49 kilowatthodin.
Silnejšie prevedenie e Vitary 2WD má identický krútiaci moment, ale zároveň 174 koní, ku ktorým dostanete batériu s kapacitou 61 kWh (pri pohotovostnej hmotnosti od 1760 do 1799 kg v závislosti na výbave).
Dojazd okolo 400 km
Väčšia baterka je tiež jedinou možnosť pre dvojmotorový variant s pohonom 4WD a obchodným názvom Allgrip-e, ktorá váži 1860 až 1899 kg. Tá pridáva k zadnej náprave druhý elektromotor s výkonom 48 kW, teda 65 koní. Systémovo vodič dostane 184 koní a kombinovaný najvyšší krútiaci moment 300 newtonmetrov.
Informácie o dynamike, spotrebe či dojazde Suzuki zatiaľ neprezradilo, ale podľa prvotných zákulisných správ by e Vitara mala zvládnuť nabíjanie s maximálnym výkonom 150 kW a dojazd základného auta by mal byť 400 kilometrov.
zdroj: Suzuki