Dobre, späť nohami na zem. Šanca, že sa tento model skutočne dostane na európske cesty, je taká malá, že je zbytočné o tom vôbec premýšľať. Suzuki či Toyota si do kurníkov jednoducho nepustia „škodnú“ z vlastného chovu, ktorá by ohrozila podobne veľkú novú Corollu Cross, štandardnú Vitaru a S-Cross. Takí blázni Japonci nie sú.
Z pohľadu zákazníkov je to samozrejme škoda. Nová indická Vitara síce nosí v názve meno Grand, lenže v skutočnosti ide o relatívne malé, 4345 milimetrov dlhé auto s pohotovostnou hmotnosťou (v závislosti na motorizácii) len 1150 až 1300 kg. Zároveň má zodvihnutý podvozok, dokonca pohon 4x4 a očakávanú – z nášho pohľadu nesporne vynikajúcu – cenu od nejakých 12 500 do 20 tisíc eur.
Za tieto peniaze Suzuki ponúkne rázvor 2600 mm, diódové svetlá a päťmiestnu kabínu, respektíve veľmi moderne vyzerajúci interiér. V ňom nájdete decentné dvojfarebné čalúnenie, 9-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu Suzuki Connect, indukčné nabíjanie mobilov, hlasové ovládanie, head-up displej so zobrazením údajov na dodatočnom štíte nad prístrojovým panelom, nechýba panoramatické strešné okno, dokonca ventilované predné sedadlá či kamerový systém snímajúci priestor okolo auta v rozmedzí 360 stupňov.
Ak máte obavy o bezpečnosť, nie je veľmi dôvod. Autá podliehajú testovacím procedúram Global NCAP a Grand Vitara má šesť airbagov a hromadu ďalších bezpečnostných prvkov.
Pokiaľ ide o motory, sú rovnaké ako v Toyote Urban Cruiser Hyryder. To znamená mild-hybrid postavený okolo 1,5-litrového atmosférického benzínového štvorvalca s výkonom 103 koní a krútiacim momentom 135 Nm, ktorý bude kombinovaný buď s päťstupňovým manuálom alebo šesťstupňovým automatom. S manuálnou prevodovkou potom bude možné objednať si v najvyššej výbave i pohon všetkých kolies AllGrip Select s režimami Auto, Sport, Snow a Lock.
Silnejšia motorizácia pre zmenu pochádza z Toyoty Yaris Hybrid. Spája trojvalec M15A-FXE s objemom 1,5 litra a výkonom 92 koní (a 122 Nm) a asistuje mu elektromotor, ktorý má 80 koní a 141 Nm. Systémový výkon 116 koní sa prenáša výlučne na predné kolesá prostredníctvom automatu s plynulou zmenou prevodového pomeru, a aj keď ide o takzvaný samonabíjací, dodatočne montovaná batéria by mala byť údajne dosť veľká na to, aby auto zvládlo v elektrickom režime až 25 kilometrov.
Nové Suzuki Grand Vitara sa bude spolu s Urban Cruiserom Hyryder vyrábať v indickej továrni Toyota Kirloskar Motor v meste Bidadi v štáte Karnataka.
zdroj: Suzuki