Súčasná generácia Suzuki S-Cross (pôvodne SX4 S-Cross) je na trhu už od roku 2013, takže si nástupcu určite zaslúži. A po tak trochu kontroverznom facelifte z roku 2016 s pomerne komplikovanými tvarmi prednej časti to vyzerá, že japonské štylistické oddelenie tentoraz stavilo všetky karty na čistejší dizajn.
Vieme to samozrejme vďaka pohotovému fotografovi alebo fotografom, ktorí namierili svoje sklá na firemné parkovisko Suzuki, kde sa nová generácia SUV pripravuje na distribúciu európskym zákazníkom. Aj kvôli tomu predpokladáme, že predaj S-Crossu by sa mal rozbehnúť bezprostredne po plánovanej premiére.
V každom prípade zábery novinky sa dostali k partii Suzuki Garage na Instagrame a tá sa neváhala s nami o ne podeliť. Čo odhaľujú? Pokiaľ ide o exteriérový dizajn, tak prakticky všetko. Že ide o automobil z nedávnej obrazovej upútavky, dokazujú predné diódové svetlá, ktoré majú vnútornú štruktúru zľahka podobnú aktuálnym vozidlám od Volva.
Celá karoséria pôsobí veľmi uhladene, bez výstrelkov, aj keď drobnou výnimkou sú možno zadné združené svetlá prekryté čírym plastom a tmavšou optikou bez výraznejších farieb. Vďaka tomu, že auto parkuje vedľa svojich súrodencov, dokážeme si urobiť aj istý obraz o rozmeroch.
Medzi Vitarou a Acrossom
Je zrejmé, že v porovnaní s Vitarou ide opäť o čosi väčší model, ktorý sa v hierarchii zaradí pod Suzuki Across, čo je v podstate preznačkovaná Toyota RAV4. Keď nový S-Cross postavíte vedľa jeho predchodcu, zdá sa, že novinka je nepatrne nižšia, má však vyšší, trochu viac tupý „čumák“.
Aby Suzuki podčiarklo svoj charakter, opäť dostane nelakované čierne lemy blatníkov a podobne upravenú i spodnú časť oboch nárazníkov s náznakom ochrany. Hádame ale, že strieborné nájazdy vpredu i vzadu nebudú z robustného plechu ale obyčajného kontrastne striekaného plastu.
Nad dostupnými motorizáciami bude až do premiéry visieť otáznik, myslíme si ale, že nestrelíme vedľa, ak povieme, že Suzuki zrejme nebude veľmi vymýšľať. Preto tipujeme, že prednú alebo obe nápravy (prostredníctvom systému 4×4 AllGrip) bude poháňať preplňovaný benzínový štvorvalec 1.4 BoosterJet Hybrid so 48-voltovými rozvodmi, výkonom 129 koní a maximálnym krútiacim momentom 235 Nm pri 2000 až 3000 otáčkach za minútu.
zdroj: Suzuki Garage