Že sa práve táto pohonná jednotka objaví pod prednou kapotou novinky, sme z prvých kusých správ z nedávneho tokijského autosalóna Japan Mobility Show 2023 už tušili. Naznačovali to štítky v motorovom priestore a teraz do potvrdzujú i japonskí díleri Suzuki.

V ich showroomoch by sa mali prvé kusy nového Swiftu objaviť 6. decembra, teda o necelý mesiac, autá budú dostupné v 13 základných lakoch (z toho 4 sú kombinované s čiernou strechou) a... ale späť k tomu motoru.

Suzuki na internete skutočne potvrdilo, že hatchback dostal úplne nový atmosférický trojvalec Z12E s objemom 1,2 litra, akosi sa mu ale nechce do zverejnenia konkrétnych čísiel. Automobilka na internete píše, že „novinka poskytuje dostatočný krútiaci moment už od nízkych otáčok, takže sa s ňou ľahko jazdí v meste“. K tomu Japonci dodávajú, že „je výkonná a úsporná“.

To sú v zásade obvyklé nič nehovoriace reči, našťastie pár zvedavých záujemcov obišlo predajne a vrátili sa späť so všetkými konkrétnymi dátami. Vďaka tomu vieme, že trojvalec s priamym vstrekovaním produkuje 91 koní pri 6000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 117 Nm pri 4400 ot./min. To je o 8 koní a 10 Nm viac v porovnaní so štvorvalcom K12D s rovnakým objemom, ten má však 107 Nm dostupných už od 2800 otáčok za minútu.

Pohonná jednotka spojená s mild-hybridnou technikou, teda štartér-generátorom, ktorý bude ukladať energiu našetrenú pri spomaľovaní a brzdení do malej prídavnej batérie. Z nej si ju auto zoberie späť pri akcelerácii a kvôli zníženiu spotreby a vylepšeniu dynamiky pomôže spaľovaciemu motoru.

Spolu s nový motorom bude spárovaná tiež nová prevodovka s plynulou zmenou prevodového pomeru, ktorá by mala mať v porovnaní so súčasným CVT nižšiu hmotnosť a pre domáci japonský trh sa stane jedinou voľbou. Z dostupných správ to tiež vyzerá, že zákazníci budú mať opäť možnosť vybrať si verziu s pohonom predných kolies alebo prevedenie 4WD.

Swift modelového roka 2024 má dĺžku 3860 mm, šírku 1695 mm, výšku 1500 mm a rázvor náprav 2450 milimetrov. Čísla i nepotvrdené správy naznačujú, že by malé Suzuki malo mať pod karosériou ďalej prepracovanú modulárnu platformu HEARTECT využívanú od roku 2014, ktorú mal už predchodca.

Interiér, teda hlavne palubná doska, je do značnej miery podobná v Európe dnes už nepredávanému modelu Baleno. Základom je klasický analógový prístrojový panel doplnený malým displejom medzi budíkmi, a potom 9-palcovou dotykovou obrazovkou tróniacou uprostred palubnej dosky. V autách nájdete konektory USB-C, automatickú klimatizáciu, elektricky ovládanú parkovaciu brzdu a rozsiahly balíček bezpečnostných prvkov prezentovaný pod názvom Dual Sensor Brake Support II, ktorý okrem iného využíva stereo-kamerový systém.

Pretože Suzuki v prípade globálnych modelov nezvykne medzi jednotlivými regiónmi zbytočne naťahovať termíny uvedenia na trh, očakávame, že v Európe by mohol Swift byť dostupný v prvom kvartáli 2024, a to bude príležitosť vrátiť sa k nemu opäť, možno i s cenami.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: Suzuki