Nové Tourneo Courier sa začne onedlho vyrábať v rumunskom Craiove a Ford sa rozhodol, že bude predávať výlučne benzínové a elektrické verzie. Tým netvrdíme, že sa pod kapotou novinky časom nemôže nejaká nafta objaviť, ale v tejto chvíli s dieslom radšej nepočítajte.
Nová osobná dodávka/úžitkové MPV zaplní na produkčnej linke miesto po Ecosporte, kedysi najlacnejšom SUV, respektíve crossoveri od Fordu.
Už minulé Tourneo Courier využívalo základy Fordu Fiesta, presnejšie povedané platformu B2E, ktorú po prepracovaní dostal tiež crossover Puma a aktuálne auto ide v rovnakých stopách. Využíva rovnakú architektúru, ktorá ale bola upravená tak, aby Ford mohol uviesť na trh aj čisto elektrickú verziu.
Tá nesie meno E-Tourneo Courier a jej predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 100 kW, teda 136 koní. Ďalšie parametre automobilka nezverejnila, takže nepoznáme ani kapacitu použitého akumulátora, ale firma sľubuje nabíjanie maximálnym výkonom 100 kW, pri ktorom sa z 10 na 80 percent dostanete za 35 minút. Aj z toho usudzujeme, že by auto mohlo mať zhruba 55-kilowatthodinovú baterku a normovaný dojazd okolo 370 kilometrov.
Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 145 kilometrov za hodinu a desaťminútové nabíjanie na dostatočne výkonnej nabíjačke vám predĺži dojazd o 87 km. S integrovanou palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW budete z 10 na 100 percent nabíjať skoro 6 hodín.
Ak vám tento typ pohonu nevyhovuje, môžete dať prednosť spaľovaciemu motoru, ktorý bude dostupný od polovice roka 2023, veľa možností ale nemáte. Ford bude ponúkať len jednu verziu litrového trojvalca EcoBoost naladenú na 125 koní a dá vám na výber akurát prevodovku – buď šesťstupňový manuál alebo sedemstupňový dvojspojkový automat.
S ohľadom na pôvod auta asi neprekvapí, že už v základe ponúkne batožinový priestor s objemom 570 litrov a ak ho využijete až po strop, tak dokonca 1188 litrov. Už v tomto prípade máte v kufri miesto na predmety dlhšie viac ako meter.
Sklopením zadných sedadiel delených v pomere 60:40 získate nákladový priestor s objemom 1198 litrov po spodnú líniu okien, ak ho ale využijete naplno, auto zvládne skoro čokoľvek s objemom až 2162 litrov. A to by sme nemali zabudnúť, že elektrická verzia má pod prednou kapotou „frunk“ s objemom 44 litrov.
Vodič bude mať k dispozícii hromadu asistenčných systémov (väčšinu z nich vynútenú zákonom), ale tiež 12-palcový prístrojový panel v kombinácii s tiež 12-palcovým dotykovým displejom. Trochu samoúčelne pôsobí akurát „hranatý“ volant, ktorému Ford hovorí Squircle.
Ceny a ďalšie technické detaily samozrejme zverejníme podľa toho, ako ich automobilka bude postupne uvoľňovať.
zdroj: Ford