Verzie Cross Country uviedlo Volvo na trh pred viac ako 25 rokmi a vďaka nim firma rozvinula celú novú líniu crossoverov a SUV s označením XC. Doteraz boli všetky varianty poháňané spaľovacími motormi, nová EX30 Cross Country však tento zabehnutý vzorec mení.
Automobilka novinke nadelila o 19 milimetrov zodvihnutý podvozok, pridala ochranné prvky (v podobe klzných dosiek) pod predným i zadným nárazníkom, na prianie dostanete i zásterky a za samozrejmosť berte tiež nové univerzálne pneumatiky s priemerom 720 milimetrov s profilom prispôsobeným aj na jazdu mimo spevneného povrchu.
Len o kúsok pomalšie ako EX30 Twin Motor
Tieto gumy sú štandardne obuté do 18-palcových tmavých hliníkových diskov a Volvo upravilo tiež odpruženie, aby sa EX30 hladko vysporiadala s hrboľatým terénom, hlbokým snehom či blatistými cestami. Mimochodom, pneumatiky sú tiež súčasťou paketu Cross Country Experience, ktorý obsahuje tiež veľký strešný nosič s „košom“ na fotkách i spomínané (predné aj zadné) zásterky.
Navzdory uvedeným zmenám nové Cross Country samozrejme nie je off-road, ale auto, s ktorým môžete vyraziť na prieskum prírody. Dostanete k tomu dva elektromotory so systémovým výkonom 428 koní, ktoré zvládnu zrýchliť z miesta na stovku za 3,7 sekundy (o desatinu pomalšie v porovnaní so základným dvojmotorovým modelom).
Detaily o trakčnej batérii Volvo neuvádza, malo by však ísť o pôvodný sériový akumulátor s kapacitou 69 kilowatthodín. Dojazd EX30 Cross Country sa však skrátil z pôvodných 450 na 427 kilometrov.
Zákazníci budú mať možnosť nechať na aute tiež bežné pneumatiky na asfalt, tieto sú však kombinované s 19-palcovými hliníkovými diskami. Pokiaľ ide o vonkajší vzhľad, z nových prvkov zaujmú predné i zadné čelo v čiernej farbe, pričom vpredu dizajnéri vytvorili zdobenie v podobe topografie švédskeho pohoria Kebnekaise.
Cenu automobilka pri premiére nezverejnila, počítajte však s tým, že XC30 Cross Country základnou cenovkou určite prekoná verziu Twin Motor Performance, ktorá začína na hranici 55 tisíc eur.
zdroj: Volvo