Volvo ES90 sme vám vďaka predčasnému úniku prvej fotky ukázali už včera, takže by sme sa v tejto chvíli mohli v tejto chvíli trochu detailnejšie zamerať na jeho techniku.
Ak vás viac zaujíma dizajn, hoďte okom do galérie, pričom k vonkajším uhladeným tvarom by sme mohli dodať, že sa návrhárom podarilo vytvoriť päťdverovú karosériu s veľmi slušným koeficientom aerodynamického odporu Cd 0,25. A v cenníku dostanete možnosť vybrať si jednu zo siedmych základných farieb a zo štyroch typov hliníkových kolies s priemerom 20 až 22 palcov.
5 metrov na dĺžku
Päťmetrová švédska vlajková loď (samozrejme s čínskou matkou) je blízkym príbuzným SUV EX90. Je postavená na rovnakej platforme SPA2, pričom zákazníci zároveň dostanú vyspelú 800-voltovú architektúru. O priestor v interiéri sa postará obrovský, až 3,1 metra dlhý rázvor, samotný batožinový priestor pre posádku je ale pomerne malý.
V základe máte 424 litrov a sklopením zadných sedadiel ho zväčšíte na 733 litrov. Je však nutné dodať, že jeho využiteľnosť vylepšujú spomínané zadné výklopné dvere. Na drobnosti potom môžete využiť predný „frunk“ s objemom 22 litrov.
333 a viac koní
Najslabší model bude poháňaný jedným vzadu umiestneným elektromotorom naladeným na 333 koní a 480 Nm, ktorý vozidlu pri relatívne rozumnej pohotovostnej hmotnosti 1991 kg stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 6,9 sekundy a maximálka je elektronicky obmedzená na 180 km/h.
Tento motor je kombinovaný s batériou s celkovou kapacitou 92 kWh, s využiteľnou hodnotou 88 kilowatthodín, ktorá podľa WLTP stačí na akčný rádius 650 km a v meste dokonca 845 kilometrov.
Prostredný Twin Motor má už podľa názvu dve elektrické jednotky, systémový výkon 449 koní, 670 Nm, pohotovostnú hmotnosť 2127 kg a s batériou 106, respektíve 102 využiteľných kWh stačí na 700 kilometrov, v meste podľa WLTP 910 kilometrov. A zlepšila sa tiež dynamika. Dvojmotorová ES90 zvládne šprint na stovku za 5,5 sekundy, zatiaľ čo najvyššia rýchlosť sa nemení.
Tá je rovnaká aj pre silnejší Twin Motor Performance, ktorý pri identickej hmotnosti ponúkne 680 koní, 870 newtonmetrov a schopnosť akcelerovať z 0 na 100 km/h za rovné štyri sekundy. A pretože má väčšiu baterku, rovnaké sú i uvádzané normované dojazdy, teda 700 km v zmiešanej premávke a 910 v meste.
Približné ceny poznáme
Slovenské ceny k dispozícii zatiaľ nemáme, ale v Nemecku či susednom Česku sa ES90 už predáva. Jednomotorové Volvo štartuje na západ od ČR s cenovkou 71 990 eur, za Twin Motor dáte 88 990 eur a za Performance si nemeckí predajcovia naúčtujú najmenej 94 490 eur.
Dôležité je ešte raz pripomenúť, že Volvo vybavilo novinku rýchlonabíjaním s výkonom 350 kW, ktoré vám za 10 minút pridá 300 km. Z 10 na 80 percent kapacity batérie by potom v ideálnych podmienkach malo trvať len 20 minút.
Interiér Volva ES90 do značnej miery kopíruje kabínu EX90. Majitelia si budú môcť vybrať jednu z troch úrovní výbavy a v tej najvyššej dostanete napríklad špičkový audiosystém Bowers & Wilkins s 25 reproduktormi a priestorovým ozvučením Dolby Atmos.
Až 14,5-palcový stredový dotykový displej poháňaný platformou Snapdragon Cockpit od Qualcomm Technologies ponúka služby Google Maps, Google Assistant a ďalšie aplikácie na Google Play. Vodič má pred sebou 9-palcový prístrojový panel a nesmie chýbať ani head-up.
Podobne ako EX90 aj liftback má podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívnymi tlmičmi a podľa Volva práve vďaka tomu dostanete „veľmi kľudný a pohodnú automobil“. Zároveň by malo ísť o historicky najtichší, respektíve najlepšie odhlučnený model značky.
ES90 je podľa očakávania tiež nabité množstvom bezpečnostných systémov, ktorým kraľuje lidar od Luminar Technologies doplnený piatimi radarmi, siedmymi kamerami a dvanástimi ultrazvukovými snímačmi.
zdroj: Volvo