Kým sa pustíme do cien, respektíve informácií v konfigurátore, pripomíname, že tu hovoríme o 4233 mm dlhom elektromobile s rázvorom 2650 mm, ktorý stojí v ponuke na opačnom konci ako vlajková loď EX90.
Volvo EX30 má základnú cenu 37 950 eur. Táto čiastka platí pre výbavu Core, jeden elektromotor s výkonom 272 koní a krútiacim momentom 343 Nm. Za tieto peniaze dostanete schopnosť zrýchliť na stovku za 5,7 sekundy, maximálku obmedzenú na 180 kilometrov za hodinu a batériu s kapacitou 51 kWh.
Švédi tvrdia, že vám to pri pohotovostnej hmotnosti 1833 kg bude stačiť na dojazd 344 kilometrov, auto zvládne príves s hmotnosťou jeden tony a dostanete batožinový priestor s objemom 318 litrov.
V základe nájdete adaptívny tempomat, Google mapy, 18-palcové hliníkové disky, automatickú klimatizáciu, palubnú 11-kilowattovú nabíjačku, 12,3-palcový dotykový displej, zadné parkovacie senzory s kamerou, diódové svetlá, prednú kameru, výškové nastavenie sedadla vodiča, pripojenie 5G, bezdrôtový Apple CarPlay a diaľkovú aktualizáciu softwaru.
Ak vám nebude stačiť dojazd, Volvo vám za 43 200 eur predá auto s rovnakým motorom a koncepciou, ale pridá k tomu batériu zväčšenú na 69 kWh. Ide o vyspelejší akumulátor s vyššou energetickou hustotou, pretože tento model má dokonca nižšiu pohotovostnú hmotnosť – 1830 kg.
Aj preto táto verzia zvládne šprint na stovku za 5,3 sekundy a má dojazd predĺžený na 480 kilometrov, navyše za auto môžete zapriahnuť príves vážiaci 1400 kg. Najvyššia rýchlosť je identická.
Ďalší stupeň výbavy dostal názov Plus, stojí 2950 eur a obsahuje lepší audiosystém Harman Kardon, ambientné osvetlenie, digitálne kľúče, kontrastné čierne lakovanie strechy, strešný spojler, ale nechýba ani dvojzónová klimatizácia, asistencia zmeny jazdného pruhu, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, predné i zadné parkovacie snímače, indukčné nabíjanie telefónu, USB konektory a poteší tiež elektrické ovládanie veka batožinového priestoru.
Vrcholom je výbava Ultra za 11 900 eur a obsahuje prvky z verzie Plus a k tomu máte ešte panoramatickú strechu, Park Pilot s autonómnym parkovaním, kamery s 360-stupňovým obrazovým výstupom, 19-palcové disky, 22-kW nabíjačku či elektricky nastaviteľné predné sedadlá.
Za samostatne dodávané tónované zadné okná priplácate 400 eur a vyhrievanie predných sedadiel a volantu stojí 360 eur.
Ako sme už spomenuli, časom počítajte ešte s dvojmotorovou verziou, ktorá má systémových 428 koní, kombinovaný krútiaci moment 543 Nm, stovku z miesta pokorí za 3,6 sekundy, ale rýchlosť vám elektronika opäť obmedzí na 180 km/h. Najvýkonnejší model dostane 69-kWh akumulátor a podľa WLTP zvládne 460 km, termín jeho uvedenia na trh ale momentálne nepoznáme.
zdroj: Volvo