Nové Volvo XC90 príde aj ako 400 koňový hybrid s benzínovým motorom na pohon prednej nápravy a elektromotorom na pohon zadnej.
Dizajnovo nová XC90 vychádza zo štúdií Volvo Concept Coupe, Volvo XC Coupe a Volvo Concept Estate, ktoré automobilka predstavila na posledných troch významných autosalónoch. Rovnako to bude prvý typ švédskej automobilky postavený na novej platforme. Vo Volve ju nazvali Scalable Platform Architecture (SPA) a v budúcnosti na nej postavia všetky veľké typy počnúc S60-kou.
Na pohon budú v prípade XC90 slúžiť benzínové a dízlové dvojlitrové 4-valce. Podľa informácií z automobilky sa však dočkáme aj hybridnej verzie, ktorej prednú nápravu bude poháňať benzínový motor prepĺňaný turbom aj kompresorom, zatiaľ čo o pohon zadnej nápravy sa postará elektromotor. Kombinovaný výkon tejto sústavy sa vyšplhá k hranici 400 koní. Krútiaci moment bude vrcholiť hodnotou 600 Nm. Všetky XC90-ky budú vybavené 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Novinkou bude aj veľký dotykový displej na stredovej konzole, ktorý nahradí armádu tlačidiel používaných v súčasných typoch. Volvo si chce samozrejme zachovať svoj punc bezpečnosti a tak by sa mala XC90-ka, z tohto hľadiska, ocitnúť na vrchole vo svojej kategórii. Automobilka chce totiž do roku 2020 zabrániť všetkým úmrtiam a vážnym zraneniam v ich autách. Volvo to chce dosiahnuť najmä použitím systémov, ktoré pomocou radarov, senzorov a kamier rozoznávajú hroziace nebezpečenstvo. Jedná sa napríklad o núdzové brzdenie pri hroziacej zrážke so zvieraťom či chodcom, alebo aj adaptívny tempomat. Ten síce nie je žiadnou novinkou, no môže výrazne zvýšiť bezpečnosť v diaľničnej premávke.
Zdroj: autoexpress