Volvo tvrdí, že toto je úplne najlepšia XC90, ktorú kedy vyrobili. To sú samozrejme obvyklé vety v snahe podporiť produkt pred zákazníkmi, tak sa poďme pozrieť, koľko je na uvedenom tvrdení pravdy...

V prvom rade by sme mali uviesť, že práve predstavená „nová“ XC90 je hĺbkovo prepracovaný model stále stojaci na platforme SPA1. Inak povedané, pred sebou máte automobil, ktorý sa začal vyrábať začiatkom roka 2015 a Volvo v snahe predĺžiť jeho životný cyklus pristúpilo k podobnej modernizácii, ako to urobilo Porsche v prípade SUV Cayenne.

Najnovšie vydanie XC90 bude dostupné s tromi motormi, samozrejme spaľovacími, benzínovými a vždy s nejakou formou elektrifikácie. V dvoch prípadoch pôjde o mild-hybridy a jeden plug-in hybrid.

Volvo úplne všetky údaje o pohonných jednotkách neprezradilo, má však ísť opäť o (modifikované) dvojlitrové štvorvalce, ktoré pracujú v Millerovom cykle a teda s oneskoreným zatváraním nasávacích ventilov.

Od 250 do 455 koní

Základná verzia B5 bude mať 250 koní, 360 Nm a s osemstupňovým automatom zrýchli (pri hmotnosti 2080 kg) na stovku za 7,7 sekundy. Obmedzovač ju potom zastaví na hranici 180 km/h a priemerná spotreba vychádza na 8,5 až 9,2 litra na 100 km. B6 ponúkne 300 koní, detailné dáta nemáme. A možno ani nemusíme, pretože Volvo na Slovensku tento model neplánuje predávať.

Vrcholná plug-in hybridná T8 spája 310-koňový dvojliter s elektromotorom naladeným na 145 koní. Volvo uvádza systémových 455 koní, spoločný krútiaci moment 709 Nm a priemernú spotrebu 1,2 až 1,6 litra na stovku, plus k tomu 19,4 až 21,4 kWh. Teda v prípade, že máte nabitú prídavnú trakčnú batériu s celkovou kapacitou 18,8 kWh a využiteľnou hodnotou 14,7 kilowatthodiny. Ak budete jazdiť ďalej aj po jej vybití, podľa WLTP bude XC90 jazdiť za 7,7 až 8,6 litra benzínu na 100 km.

Pokiaľ ide o dojazd v čisto elektrickom režime, Volvo by malo zvládnuť 71 až 73 kilometrov, v meste potom vďaka intenzívnejšej rekuperácii do 89 kilometrov.

Auto s pohotovostnou hmotnosťou 2297 kg zvládne šprint z miesta na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť je pomerne striktne obmedzená na 180 kilometrov za hodinu. V elektrickom režime je to 140 km/h.

Úpravy exteriéru auta sa obmedzujú na bežnú faceliftovú výmenu svetiel, nárazníkov a masky, vrátane loga. Volvo hovorí, že „najdôležitejšia zmena“ prebehla v interiéri, kde nájdete väčšiu 11,2-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku multimediálneho systému s vyšším rozlíšením (o 21 percent), novými funkciami a schopnosťou bezdrôtovo, na diaľku zvládať aktualizácie.

EX90 využíva softvér založený na systémoch Googlu, teda rovnaké jadro ako v prípade čisto elektrického nového SUV EX90.

Volvo bude dostupné s päť, šesť alebo sedemmiestnym interiérom, pričom základný objem batožinového priestoru sa bude pohybovať od 640 do 680 litrov, samozrejme za druhým radom sedadiel. Za tretím vám ostane len 262 až 302 litrov, naopak po sklopení všetkého, čo sa sklopiť dá, máte maximum 1874 litrov.

K dôležitým novinkám patrí tiež vylepšený príplatkový vzduchový podvozok, ktorý „skenuje“ vozovku i samotné auto 500-krát za sekundu a zmenám prispôsobuje charakteristiku tak, aby mala posádka vždy k dispozícii čo najvyšší možný komfort. Vďaka tomuto odpruženiu potom môže vodič znížiť svetlú výšku o 20 mm, alebo ju naopak zvýšiť zo štandardnej polohy o 40 mm.

K malým veľkým radostiam potom môžeme zaradiť napríklad audiosystém Bowers & Wilkins High Fidelity, nechýba indukčná nabíjačka pre mobily, ambientné osvetlenie či väčší podiel recyklovaných materiálov v kabíne.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Volvo