Poďme na to postupne. GTX je medzi elektromobilmi VW to isté ako GTI medzi modelmi s benzínovými spaľovacími motormi. ID.7 má v tejto vrcholnej verzii systémový výkon 250 kilowattov, teda 340 koní (predný elektromotor má 109 a zadný 286 koní) a batériu s kapacitou 86 kilowatthodín, ktorá vám podľa metodiky WLTP vydrží na 595 kilometrov.
Pre porovanie ID.7 GTX Tourer zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h o desatinu sekundy pomalšie, inak povedané za 5,5 sekundy a má tiež o niečo horší dojazd, konkrétne 585 kilometrov, čo vám čiastočne vykompenzuje väčším batožinovým priestorom (základ 605 vs. 532 litrov).
Obe autá zvládajú nabíjane jednosmerným prúdom na rýchlonabíjačkách s výkonom 200 kW, takže z 10 na 80 percent by ste batériu mali v ideálnych podmienkach dostať za 26 minút. Slovenské ceny prevedenia GTX k dispozícii zatiaľ nemáme, pre Nemecko sú ale známe. Liftback tam kúpite od 63 155 eur, Tourer je o 800 eur drahší.
Ďalšie nové verzie majú označenie ID.7 Pro S a ID.7 Tourer Pro S a sú zaujímavé tým, že kombinujú zadný pohon s výkonom 286 koní so zväčšenou batériou modelu GTX. Tá má celkovú kapacitu 91 kWh, pričom využiteľných je už vyššie spomínaných 86 kWh.
Viac ako 700 km na jedno nabitie
Pro S by mohlo byť pre vás zaujímavé, ak vám ide predovšetkým o maximálny dojazd. Ten je v prípade kombi ID.7 Tourer Pro S 690 kilometrov a pre liftback vychádza podľa WLTP dokonca na 709 kilometrov.
zdroj: VW