Novú Pandu s prívlastkom Grande sme vám predstavili počas uplynulého víkendu, k dispozícii sme však v tom čase mali len tri obrázky, s veľkou pravdepodobnosťou počítačové rendery. Základné informácie o proporciách a celkovom dizajne sme si vďaka nim určite urobili, talianska novinka však stojí za podrobnejšie preskúmanie.
Nebudeme vám otrocky vypisovať zoznam všetkých vecí, respektíve zaujímavých štylistických riešení, ktoré stoja za pohľad. Na to vám lepšie poslúži galéria i priložené video. Ale radi by sme vypichli pár drobností, ktoré na iných autách nenájdete...
V prvom rade nás zaujali zadné stĺpiky s panelmi vyrobenými pomocou lentikulárnej tlače, ktorá vytvára 3D stereoskopický efekt. Vďaka tomu z jedného miesta na stĺpikoch C uvidíte nápisy FIAT, iného uhla potom šikmé linky, odkazujúce na staré logo používané v rokoch 1982 až 1999. Vtipné však je, že je tam zrejme schválne chyba.
Taliani totiž používali päť šikmých čiar, ale na stĺpikoch sú len štyri. Pritom... keď sa pozriete na nelakované lemy blatníkov, tak v ich hornej časti sa tento motív tiež opakuje, ale čiar je (správne) päť.
Chróm vám chýbať nebude
Vo svete sa postupne prechádza na zákaz používania chrómovaných panelov, líšt, písmen či iných znakov, pričom nová Veľká Panda tento „problém“ rieši v podstate len znásobením počtu nápisov s názvom modelu a značky.
Originálne sú hlavne nápisy PANDA na bokoch a FIAT na veku batožinového priestoru, pretože písmená sú jednak vyrazené do panelov a navyše v spodnej časti plynulo prechádzajú do karosérie. A za pozornosť stoja tiež podobne štylizované drobnejšie písmená s názvom modelu na pozdĺžnych strešných nosičoch a čiernej lište kufra.
Mimochodom, práve pod zadným nápisom Panda je vidieť, že Fiat nám na prvých obrázkoch ukázal elektrickú novú Pandu, čo usudzujeme jednak podľa absencie koncovky výfukového systému, ale hlavne kvôli malému štylizovanému písmenu „E“ pod menom auta.
Samozrejme vyššie uvedeným netvrdíme, že Taliani stvorili dokonalý dizajn. Ale je to hravé, páči sa nám odkaz na Pandu prvej generácie od Giugiara a navyše je nám sympatické, že Stellantis konečne dáva Fiatu vyniknúť v tom, v čom bol vždy dobrý – teda v navrhovaní a výrobe malých mestských áut.
Odpovedalo 59 ľudí
zdroj: Fiat cez Carscoops