Prečo potom v názve uvádzame, že má „väčšiu batériu“? Pretože Q4 40 e-tron nenahradzuje verziu „40“ pred faceliftom, ale Q4 35 e-tron, ktorý mal len 52-kilowatthodinový akumulátor. Audi v tom skrátka urobilo trochu zmätok, v každom prípade platí, že „35“ končí a na jej miesto nastupuje trochu iná „40“.
Prepracované auto si ponechalo jeden elektromotor poháňajúci zadnú nápravu a nezmenil sa ani jeho maximálny výkon. Má 204 koní a Q4 stačí na zrýchlenie z 0 na 100 kilometrov za hodinu za 8,1 sekundy. V porovnaní s Q4 35 je to zlepšenie o 0,9 sekundy, ale zároveň je prepracovaná Q4 40 o 0,4 sekundy rýchlejšia ako model pred modernizáciou.
Lepšia dynamika, horší dojazd
Za to samozrejme môže nižšia pohotovostná hmotnosť kvôli použitiu menšej a ľahšej batérie, 59-kilowatthodinovej namiesto 77 kilowatthodín, čo však zároveň znamená aj menší dojazd.
Kým pôvodná Q4 40 zvládla podľa metodiky WLTP 447 až 521 kilometrov, v prípade novej je to 412 až 423 kilometrov. Len pre poriadok uvádzame, že prvé číslo platí pre základnú karosársku verziu a druhé pre Sportback so splývajúcou líniou strechy. Najvyššia rýchlosť 160 km/h sa nemení.
Kým starší model zvládal na rýchlonabíjačkách maximálny výkon 125 kW, v prípade novej Q4 40 je to 165 kW. Takže... zatiaľ čo nabíjanie z 10 na 80 percent predtým trvalo 34 minút, teraz to s menšou kapacitou a rýchlejším nabíjaním jednosmerným prúdom potrvá o 10 minút menej. Mimochodom, majiteľ môže nechať predhrievanie článkov na systémoch auta, alebo ho aktivovať prostredníctvom rozhrania MMI manuálne.
Audi k tomu dodáva, že začne Q4 40 e-tron predávať vo februári a poznáme aj jej cenu. Zatiaľ teda len pre Nemecko, kde sa bude predávať od 46 150 eur. Q4 Sportback 40 e-tron bude o niečo drahší, štartuje na hranici 48 150 eur.
zdroj: Audi