Ak trochu zalovíte v pamäti, potom si možno spomeniete, že ani interiér francúzskej novinky nie je pre nás úplne neznámy. Koncom júna sa totiž na internete objavili jednak špionážne zábery chystaného francúzskeho crossoveru, ale spolu s nimi sa komusi podarilo zachytiť tiež vnútro vývojových prototypov.

Väčšina palubnej dosky bola prekrytá maskovacou látkou, okolo stredového tunela sa povaľovala kabeláž záznamovej elektroniky a k tunelu bolo pripojené núdzové odpájacie tlačidlo, testovací jazdci však nezakryli tunel a ani volant.

Aj vďaka tomu už niekoľko mesiacov vieme, ako budú vyzerať niektoré hlavné ovládacie prvky pripravovanej novinky a automobilka ich momentálne skutočne potvrdila.

Dôkazom sú prvé továrenské fotografie kabíny, v ktorom sa vážne objavuje štvorramenný volant s kovovo vyzerajúcimi „lúčmi“, respektíve ramenami v tvare pripomínajúcom písmeno X. Okrem obligátneho loga DS je v spodnej časti dodatočný nápis DS Automobiles a po stranách prídavné ovládacie prvky – tie vľavo slúžia pre adaptívny tempomat, tlačidlá vpravo potom nastavujú audiosystém.

Konkrétne audio dodala automobilke známa francúzska firma Focal JMlab, založená na prelome sedemdesiatych a osemdesiatych rokov, pričom zostava v DS N°8 ponesie označenie Electra 3D. Tento priestorový zvuk samozrejme odkazuje na jeden zo známych produktových radov, ktoré zákazníci poznajú pod názvami Utopia, Sopra, Electra, Aria, Chorus a Chora.

V zásade dnes už typickým prvkom v automobilových interiéroch je dnes dvojica obrazoviek tvoriacich digitálny prístrojový panel a prídavný dotykový displej, ktorý bude v tomto aute orientovaný tradičnejším spôsobom, teda horizontálne.

Pod stredovou obrazovou sú opäť horizontálne uložené výduchy ventilácie a dizajnéri pod nimi nechali tiež niekoľko samostatných tlačidiel (nie je zrejmé, či ide o klasické hardwarové alebo kapacitné), ktoré vodičovi či spolujazdcovi umožnia rýchlejší prístup k jednotlivým podmenu, prípadne jedným stlačením aktivujú príslušnú funkciu.

Volič prevodovky sa v zásade v ničom neodlišuje od iných áut koncernu Stellantis, aj keď vpravo a vľavo od neho bude pár priehľadných „gombíkov“ určených na nastavovanie hlasitosti audia, výber jazdných režimov a ďalšie funkcie.

Pohon len na batérie a papierovo zaujímavý dojazd

Už pri predstavení exteriéru DS oznámilo, že ich nový elektromobil má mať dojazd podľa metodiky WLTP 750 kilometrov a tento údaj sa firma snaží potvrdiť záberom na prístrojový panel, kde skutočne svieti tento údaj.

A kedy uvidíme zvyšok? Automobilka opakovane naznačila, že kompletne celú „osmičku“ nám ukáže ešte pred koncom tohto roka. K zákazníkom by potom mala doraziť v priebehu roka 2025.

zdroj: DS