„Musíš prísť a postaviť novú Alfu, musíme spraviť niečo úplne odlišné. Zober pár chlapov a popremýšľajte o tom. Máte na to dva roky a dva mesiace!“
Zamestnanci museli pri vývoji a príprave výroby čeliť mnohým problémom. Sedan totiž museli navrhnúť a postaviť len za 2,5 roka! Úplne od základov, s úplne novou koncepciou a prístupom ku kvalite. „Spýtajte sa každého výrobcu, či je možné navrhnúť auto za dva roky. Každý vám povie, že je to nemožné. Štandardom v automobilovom priemysle sú štyri roky, najviac päť, kdekoľvek vo svete. My sme to museli stihnúť za 2,5 roka,“ hovorí Philippe Krief.
Bol 29. apríl 2013. V tej dobe pracoval Krief pre Ferrari, keď dostal telefonát: „Musíš prísť a postaviť novú Alfu, musíme spraviť niečo úplne odlišné. Zober pár chlapov a popremýšľajte o tom. Máte na to dva roky a dva mesiace!“ Sergio Marchionne mal pravdu keď hovoril, že jediná cesta ako stihnúť krkolomný termín bolo spraviť to úplne odlišne. Krief zostavil tím desiatich odborníkov z rôznych oddelení aby určili parametre pre Giuliu. „Stále sme boli spolu, mali sme veľké množstvo nápadov a dokázali sme o nich rýchlo rozhodovať, toto vo veľkej spoločnosti nedosiahnete,“ dodáva Krief.
Vývojový tím Giulii mal na prácu len 2,5 roka!
Hmotnosť okolo 1 500 kg pre QV
Konštruktéri museli neustále myslieť na pomer hmotnosti a výkonu, ktorý bol kľúčovým kritériom pri vývoji auta. Cieľ bol jasný. Váha musela ukázať okolo 1 500 kg pre vrcholnú verziu QV. „Ramená podvozku sú z hliníka, rovnako ako motory, dvere a blatníky. Najvýkonnejšia verzia má dokonca veko kufra a strechu z uhlíkových vlákien. Dokonca aj konštrukcia sedadla a hnací hriadeľ je z uhlíkových vlákien,“ dodáva Krief.
Philippe Krief je bývalý inžinier Ferarri a tvrdí, že v Giulii je tiež trochu „mágie z Maranella“. Giulia jazdí podľa neho „fantastico“. Dodáva, že cieľom bolo aby Giulia jazdila precízne, veľmi rýchlo, veľmi agilne a veľmi stabilne. Dosiahli to podľa neho výborným podvozkom a prepracovanou aerodynamikou. Verzia QV príde so systémom vektoringu točivého momentu (torque vectoring). „Dnes je limit auta daný limitom pneumatík, pri vektorovaní točivého momentu vieme posunúť limit auta ešte o niečo ďalej,“ hovorí Krief. Systém dokáže napríklad poslať až 100% výkonu na jedno koleso. Krief ďalej prezradil, že Giulia príde v základe so štvorvalcami a veľmi pravdepodobne aj s 6-valcovým dieselom.
Taliani odhalia detailné informácie ohľadom Giulii na autosalóne vo Frankfurte. Predaj v Európe chcú spustiť na jar roka 2016.
Zdroj: CAR