BMW i5
Elektrická päťka bola doteraz dostupná vo verziách i5 eDrive40 (340 koní) a i5 M60 xDrive (601 koní), ktoré aktuálne doplnila verzia s označením xDrive40. Na rozdiel od pôvodnej „štyridsiatky“ má tento model dva elektromotory, pohon oboch náprav a kombinovaný výkon 394 koní a systémový krútiaci moment 590 Nm.
Táto technika stačí sedanu na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 215 km/h. Auto dorazí na trh v marci a dostane batériu s využiteľnou kapacitou 81,2 kWh. To by podľa WLTP malo stačiť na dojazd 463 až 538 kilometrov, pričom rozvody zvládnu nabíjanie výkonom 205 kW.
BMW iX2
Rovnako v marci BMW odštartuje predaj nového základného prevedenia elektrického crossoveru iX2 s dodatkom eDrive20. Tento model dostane jeden elektromotor s výkonom 204 koní a pohon predných kolies, s ktorým zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 8,6 sekundy, zatiaľ čo najvyššia rýchlosť bude obmedzená na 170 kilometrov za hodinu.
Trakčná batéria s využiteľnou kapacitou 64,78 kWh môže byť nabíjaná maximálnym výkonom 130 kW a pri priemernej uvádzanej spotrebe 16,9 až 17,2 kWh/100 km by iX2 mala zvládnuť 439 až 478 kilometrov.
BMW X2
Ak skôr premýšľate nad naftovým motorom pre X2, mohla by vás potešiť xDrive20d. Ide o 48-voltový mild-hybrid s dvojlitrom naladeným na 150 koní a 360 Nm, ktorému asistuje elektromotor (19 koní a 55 Nm) integrovaný do sedemstupňového dvojspojkového automatu.
Systémovo toto BMW vyprodukuje 163 koní a 400 newtonmetrov a so štvorkolkou je schopné rozbehnúť sa na 100 km/h za 8,6 sekundy. Maximálka končí na hranici 207 km/h, priemerná spotreba vychádza na 4,8 až 5,2 litra nafty na 100 kilometrov.
BMW XM
Posledným novým prírastkom v portfóliu BMW je XM 50e, ktoré spája benzínový preplňovaný trojliter s výkonom 313 koní a krútiacim momentom 450 Nm s elektromotorom, ktorý je opäť namontovaný do prevodovky, v tomto prípade však do osemstupňového automatu a má výrazne vyšší výkon. Konkrétne 197 koní a 280 Nm.
Dohromady to dáva 476 koní a 700 Nm a veľkému SUV to stačí na najvyššiu rýchlosť 250 km/h a kombinovanú spotrebu 1,3 až 1,7 l/100 km, plus 31,5 až 32,2 kilowatthodín z prídavnej trakčnej batérie. Tá by vám mala vydržať na 77 až 83 kilometrov v čisto elektrickom režime a auto vás bez štartovania radovej šestky pustí na hranicu 140 kilometrov za hodinu.
A všeobecne...
Okrem niekoľkých nových modelov BMW rozširuje tiež ponuku základných lakov a zaujímavý je tiež asistenčný systém Driving Assistant Professional. Mieri do sedmičky, iX, XM, X5,X6 a X7, pričom na diaľnici vám dovolí v automatizovanom režime do rýchlosti 135 km/h zložiť ruky z volantu.
Automobilka hovorí, že budete musieť aj naďalej sledovať situáciu okolo auta a v prípade potreby musíte byť pripravený prevziať riadenie, za normálnych okolností to ale nutné nebude. Jeho súčasťou bude tiež aktívny asistent zmeny jazdného pruhu, ktorému bude stačiť dať impulz pohľadom do vonkajšieho spätného zrkadla, aby zvládol napríklad predbiehanie a zároveň sa prispôsoboval tempu okolitej premávky.
zdroj: BMW