Mitsubishi L200
Šiesta generácia pracovného pickupa je momentálne najhorúcejšou novinkou Mitsubishi. Prichádza s výraznými vylepšeniami, ktoré reálne odrážajú skúsenosti fabriky na poli pracovných áut a robia z L200 ešte všestrannejšie auto než doteraz. A hoci sa na Slovensku L200 umiestňuje v predajoch pickupov až na štvrtom mieste (za Fordom Ranger, Toyotou Hilux a Nissanom Navara), ide o globálne silného hráča. Novinka prichádza s celohliníkovým naftovým štvorvalcom 2,3 DI-D 16V 4N14 (110 kW/150 k), ktorého vylepšenia a popis techniky by si zaslúžil samostatný materiál. Cieľom konštruktérov skrátka bolo postaviť úspornejší, pružnejší (400 Nm) a tichší motor, čo môžem po vlastnej skúsenosti s novým Mitsubishi L200 len potvrdiť. Z užívateľského hľadiska ide o veľmi príjemný a všestranne použiteľný agregát. Mitsubishi L200 je stále predovšetkým pracovný pickup s náhonom zadnej nápravy a priraditeľným pohonom predných kolies („natvrdo“ bez medzinápravového diferenciálu), v ponuke sú však aj verzie so stálym pohonom Super Select 4WD-II, pri ktorom je možné odpojiť pohon prednej nápravy (2H), či naopak voliť režim s medzinápravovým samosvorným diferenciálom Torsen LSD (4H), alebo redukciu (4LLc) s hodnotou prevodového pomeru 1:2,566. Prepínanie medzi režimami 2WD a 4WD je možné do rýchlosti 100 km/h, redukciu naopak volíte pri zaradenom neutrále a stojacom vozidle. Nový palubný systém L200 je teraz vybavený otočným prepínačom s jazdnými režimami Gravel, Mud/Snow, Sand a Rock (iba v režime 4LLc). Najnovšie technológie reprezentujú aj predné Full LED svetlomety, štvorica kamier snímajúca celé okolie auta, šesťstupňová automatická prevodovka, bezpečnostný systém prednostného brzdenia, varovanie pri opustení jazdného pruhu, či asistent stability prívesu. V prípade záujmu sa môžeme k podrobnejšiemu predstaveniu novinky vrátiť v samostatnom, technickejšie zameranom článku.
Predný nárazník dovoľuje vytvoriť predný nájazdový uhol 30°. Prejazdový uhol štandardnej verzie má hodnotu 24°. Na želanie môže byť Mitsubishi L200 vybavené 18-palcovými zliatinovými diskami.
V čisto pracovnej verzii L200 asi často neuvidíme.
Pickup L200 môže mať nielen pracovnú, ale aj luxusnú verziu kabíny. Nechýba v nej ani kožené čalúnenie sedadiel. Historicky zaujímavý je predovšetkým fakt, že kožené sedadlá sa k nám dostali z amerických pracovných áut. Tam koža slúžila ako odolný a ľahko umývateľný poťah a prvkom luxusu boli naopak látkové sedadlá. Častom si koža a látka vymenili na rebríčku prestíže pozície.
Mitsubishi ASX
Štvrtá modernizácia Mitsubishi ASX priniesla predovšetkým dizajnové prvky súčasného modelového portfólia značky a novú techniku pod kapotu. Mitsubishi ide totiž proti prúdu a namiesto malého prepĺňaného motora bojuje s emisiami pekne po starom, benzínovým atmosférickým štvorvalcom 2,0 Mivec 4J11 s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 195 Nm dostupným pri 4200 ot./min. Od A-stĺpika smerom dopredu je ASX kompletne nové, vrátane nových výstuh, hranatejších blatníkov a vyššej kapoty. Zlepšila sa aj výbava, vrátane nového multimediálneho systému so schopnosťou zrkadlenia telefónu. K dispozícii sú verzie s pohonom predných, aj všetkých štyroch kolies. „Predokolku“ konštruktéri kombinujú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie potom s CVT prevodovkou, ktorá je naopak výhradnou voľbou pre verzie 4x4.
CVT prevodovka pridáva autu 30 kg hmotnosti. S pohonom všetkých kolies sa kombinuje len táto prevodovka, manuálna prevodovka je ako alterntíva len pre verzie s pohonom predných kolies.
Mitsubishi Outlander PHEV
Plug-in hybrid, ktorého celosvetové predaje už prekročili číslo 200 000 kusov. Podľa Mitsubishi ide o model vyvinutý podľa architektúry elektromobilu zahŕňajúcej predný a zadný elektromotor a konštrukciu bez prevodovky. Základom pohonu je nový atmosférický štvorvalec s objemom 2,4 l a Atkinsonovým cyklom (99 kW/135 k), s ktorým spolupracujú spomínané elektromotory. Systémový výkon auta je 165 kW (224 k), disponuje pohonom všetkých kolies 4x4 S-AWC a spolu s nabitou trakčnou batériou má udávaný dojazd 800 km. Najnovšie vydanie Outlandera PHEV prichádza s kapacitou trakčného akumulátora zvýšenou o 15 % na 13,8 kWh (výkon generátora energie narástol o 10 %), čo v spolupráci s výkonnejším zadným elektromotorm (+ 17 % na 70 kW/95 k) autu zabezpečuje jazdný dosah na elektriku 45 km (podľa WLTP). Udávaná kombinovaná spotreba Outlandera PHEV je 2 l/100 km (WLTP). Mitsubishi Outlander PHEV dostalo do vienka aj nové jazdné režimy Sport a Snow.
V elektrickom režime EV dosiahne Outlander PHEV max. rýchlosť 135 km/h (len za ideálnych podmienok samozrejme).
Mitsubishi Eclipse Cross
Prvé SUV kupé v histórii značky. Ako ukazujú predaje, Mitsubishi stúpilo na úrodnú pôdu a Eclipse Cross je celosvetovo žiadaným modelom. Doteraz sa z neho predalo viac 80 000 kusov. Na Slovensku je k dispozícii s prepĺňaným benzínovým štvorvalcom 1,5 Mivec Turbo s výkonom 120 kW (163 k), ktorý spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovou prevodovkou CVT s ôsmimi virtuálnymi prevodovými stupňami. K dispozícii sú verzia s pohonom len prednej nápravy alebo s pohonom všetkých kolies S-AWC (Super- All Wheel Control). Aj keď ide o štýlové SUV kupé, konštruktéri si dali záležať aj na praktickej stránke veci, zadné sedadlá sú preto pozdĺžne posuvné v rozsahu 200 mm a sklon ich deleného operadla je nastaviteľný v rozsahu 16 - 32°. Ani v jeho výbave nechýba systém varovania pri opustení jazdného pruhu, adaptívny tempomat, kamery monitorujúce celé okolie auta, kontrola mŕtvych uhlov, či systém monitorovania prevádzky za vozidlom.
Maximálny krútiaci moment benzínového motora 1.5 Mivec Turbo je 250 Nm. Dostupný je v rozsahu 1800 - 4500 ot./min.
Mitsubishi Pajero
Terénna legenda, ktorá robí Mitsubishi dobré meno už niekoľko generácií. Aktuálne Pajero je na Slovensku k dispozícii s veľkým prepĺňaným naftovým štvorvalcom (!) 3,2 DI-D naladeným na 140 kW (190 k) pri 3500 ot./min. Jeho krútiaci moment má hodnotu 441 Nm a veľké auto dokáže rozbehnúť na 180 km/h. Na výber je krátka (SWB) aj dlhá verzia (LWB), ktorá sa líši celkovou dĺžkou (4385 vs. 4900 mm), rázvorom kolies (2545 vs. 2780 mm), prevádzkovou hmotnosťou (dlhšia verzia je o 205 kg ťažšia), ale aj objemom palivovej nádrže (LWB si so sebou vezie o 19 l viac nafty ako kratšie Pajero). Stály pohon všetkých kolies, vysoká hmotnosť, klasická päťstupňová automatická prevodovka a veľký aerodynamický odpor sa podpisujú pod kombinovanú spotrebu presahujúcu deväťlitrovú hranicu. Za pozornosť stojí skutočnosť, že v dlhom Pajere dokážete nielen prekonávať ťažký terén, či ním ťahať príves ťažký až 3,5 t, ale aj previezť 7 ľudí. Predný nájazdový uhol (34,5°) má legendárne Pajero dokonca ešte väčší ako najnovší pickup L200, zvládne bočný náklon až 45° a prebrodí rieku hlbokú 700 mm.
Ak zvolíte sedemmiestnu konfiguráciu, za tretím radom sedadiel poskytne dlhé Pajero batožinový priestor s objemom 215 l.