Polestar potrebuje pozornosť a financie potenciálnych zákazníkov ako povestnú soľ. Jeho kompletné finančné a obchodné výsledky za rok 2024 zatiaľ nepoznáme, tie automobilka zverejní až 6. marca. Ale z nedávno odhalených dát je zrejmé, že firma na tom nie je dobre.
Kvôli všeobecnému poklesu záujmu o elektromobily v Európe, nijak zvlášť zaujímavým číslam v USA a masívnej čínskej konkurencii je Polestar stále vo veľkej strate.
Polestar sa prepadá
Aby sa nezabudlo, bývalá športová divízia Volva a neskôr samostatná firma sa vlani oddelila od automobilky Volvo a priamo ju začal spravovať materský čínsky koncern Geely. Čísla však nevyzerajú dobre.
Polestaru sa za prvých deväť mesiacov minulého roka znížili tržby o 390 miliónov dolárov, takže medziročne spadli o 21 percent. Čo je horšie, automobilka od januára do septembra vyrobila čistú stratu 862 miliónov dolárov!
Nádejou je 5 a 7
Asi tušíte, že ani áut nepredala veľa. Za prvé tri kvartály 2024 odovzdala zákazníkom len 32 596 áut, teda o 21 percent menej v porovnaní s januárom až septembrom roka 2023, keď si klienti kúpili 41 156 vozidiel značky Polestar.
Automobilka samozrejme hlása, že sa situácia v roku 2025 otočí a istá šance skutočne existuje. Polestar totiž v druhej polovici tohto roka spustí predaj hliníkového modelu 5 s 800-voltovou technológiou a navyše chystá kompaktný crossover s číslom 7. K tomu prebieha tiež expanzia počtu európskych dílerov. Polestar spustí predaj vo Francúzsku a do roku 2026 sľubuje rozšírenie maloobchodnej plochy o 75 percent.
Opäť Öhlins a Pirelli
To všetko samozrejme neznamená, že firma uspeje, Geely ale nad Polestarom evidentne ešte nezlomila palicu. A aby o ňom bolo počuť, firma pripravila pre akciu FAT Ice Race v rakúskom Zell am See (ktorá sa koná počas tohto víkendu) trojicu konceptov opäť nazvaných Arctic Circle.
Podobne ako v roku 2022, aj v tomto prípade konštruktéri použili špeciálne tlmiče značky Öhlins (s externými expanznými nádobkami), ktoré zodvihli podvozok elektromobilov od 20 do 40 milimetrov a umožňujú pilotom v dvoch stupňoch nastavovať kompresiu a nechýba ani jeden stupeň pre úpravu odskoku.
V plnej poľnej
Aby autá dostali správnu súťažnú vizáž, autori použili biele disky OZ Racing s priemerom 19 palcov pre Polestar 2 a 20-palcové hliníkové kolesá v prípade modelov 3 a 4. Na nich sú vo všetkých troch prípadoch obuté pneumatiky Pirelli Scorpion All Terrain Plus, pričom ani v tomto prípade nechýbajú oceľové hroty.
Pri prípadných presunoch po bežných cestách budú mať vozidlá k dispozícii druhú sadu kolies obutých do Pirelli Scorpion Winter a Winter 2. Posádky majú v kabíne športové sedadlá Recaro Pole Position, v jednom aute je dodatočne namontovaná hydraulicky ovládaná ručná brzda, nechýbajú svetelné rampy, nosiče a množstvo zvláštnej výbavy do zimných podmienok pri zhoršenej viditeľnosti.
Od 476 do 544 koní
Práve kvôli žltobielej farebnej kombinácii karosérie a bielym hliníkovým diskom koncepty Polestar v mnohom pripomínajú Ford Mustang Mach-E Rally, na rozdiel od neho sa však podľa všetkého nebudú sériovo vyrábať.
Ich techniku si však kúpiť môžete. Elektromobily Polestar Arctic Circle zase využívajú základy sériových prevedení Long Range Dual Motor, navyše s príplatkovým paketom Performance. Vďaka nemu má „dvojka“ 476 koní, „trojka“ 517 koní a „štvorka“ bez zadného okna dokonca 544 koní.
zdoj: Polestar