Novodobá Škoda 130RS má zatiaľ šťastné pokračovanie. Petr Novák totiž našiel investora a spoločníka pre pokračovanie projektu. Výsledkom je prototyp, ktorý bude až do 11. mája vystavený v pražskom centre DOX.
Ako základ novodobej Škody 130 RS poslúžilo Audi R8.
O pohon sa stará motor V8
Auto dostalo oficiálny názov HN R200 Non-Fiction a oproti pôvodnému plánu aj jednu výraznú zmenu. Pert Novák totiž v dizajnovej štúdii pred rokom a pol rátal s panelmi karosérie z uhlíkových vlákien. Vzhľadom na zameranie firmy Kovovýroba Hoffmann, ktorá sa zaoberá výrobou lisovacích nástrojov na lisovanie plechu, je celkom logické, že karbón nakoniec nahradil hliník. Zvyšok konceptu však už verne kopíruje pôvodný návrh. Ako základ pre R200 teda poslúžilo Audi R8, ktoré dostalo novú karosériu a upravený interiér. Pod kapotou zrejme zostalo všetko bez zmeny. Hoci tvorcovia nezverejnili bližšie technické údaje, je pravdepodobné, že sa o pohon stará 4,2 litrový 8-valec s výkonom 316 kW (430 k) a maximálnym krútiacim momentom 430 Nm.
Karbón nakoniec predsa len našiel uplatnenie na vnútorných paneloch dverí. Pôvodne mala byť z tohto materiálu takmer celá karoséria.
Prototyp je teda na svete a dvojica Novák, Hoffmann, je pripravená začať s druhou časťou plánu, ktorou je malosériová výroba. Firma je pripravená vyrobiť približne dve autá za mesiac, pričom výsledný počet R200, by nemal presiahnuť métu 30 kusov. Všetko ale závisí od toho, koľko potenciálnych zákazníkov sa im podarí presvedčiť. Cena pritom rozhodne nebude nízka, čo má na svedomí aj exkluzívny darca orgánov, aj výnimočnosť výsledného produktu. Podľa neoficiálnych správ by sa mala vyšplhať na 6 až 7 miliónov českých korún, čo je približne 218 až 255 tisíc eur.
Zdroj: skoda-news