Ako som spomenul v prvej časti, predstavím motory, ktoré vznikli, alebo majú dlhšiu tradíciu. Práve posledný typ je od Mercedesu. Zatiaľ čo Audi prišlo so svojim prvým osemvalcom, BMW prvým novodobým, Mercedes svoju V8 šperkoval od prakticky 60-tych rokov. Rozšírenie palety aj do nižšej triedy, ako tej luxusnej, však prišlo v roku 1989 s predstavením M119-ky. A nejaké prsty v nej malo aj Porsche.
Mercedes V8 má omnoho dlhšiu tradíciu, ako od BMW alebo Audi.
Motor využíval 4-ventilovú techniku ako jeho konkurenti, rovnako tiež atmosférické plnenie a dokonca variabilné časovanie sacej vačky. K dispozícii bol v 3 zdvihových objemoch a voči predchodcovi M117 ho používali nielen v luxusnej triede sedanov a kupé či roadsterov. S príchodom nového motora prišla novinka aj vo vyššej strednej triede, prvý osemvalec v generácii W124.
Motor využíval staršie zapaľovanie pomocou rozdeľovača alebo vstrekovanie systému KE-Jetronic.
Najmenší motor mal zdvihový objem 4,2 litra (teda maximum Audi a viac ako najväčší motor V8 od BMW), ponúkal 205 kW (279 k) a rovných 400 Nm. Okrem verzie W124 to dotiahol aj do nasledovníka W210, alebo mamuta W140.
Väčšia verzia mala zdvihový objem 5,0 litra, produkovala 240 kW (326 k) a 480 Nm, neskôr 235 kW (320 k) a 470 Nm. Práve tento motor považujú mnohí MB fans za najlepší v generácii W124. Je aj patrične cenený, dostal tiež rozšírené blatníky, iný nárazník a podobne.
Model W140 ponúkol dve verzie motora M119.
Najväčší z trojice mal zdvihový objem 6,0 litra, maximálny výkon 280 kW (381 k) a 580 Nm. Poháňal však také exkluzivitky, ako E60 AMG W124 alebo SL60 AMG R129. Dnes prakticky nezohnateľné kúsky s cenami rastúcimi do výšin.
Vrcholná verzia v generácii W124 využívala motor M119.
Ak si zoberieme napríklad najobľúbenejší 5,0-liter v generácii W124, kde mohol byť označovaný ako 500E alebo E 500 (po modernizácii v roku 1993), už tu je cena na úrovni minimálne 15-tisíc eur. Jediné, čo by som vytkol Mercedesu, je fakt, že ani jeden z V8 motorov posledných 30 a viac rokov nekombinoval s manuálnou prevodovkou. Nemali ste na výber nič iné, než 4-stupňovú automatickú prevodovku, neskôr 5-stupňovú. Nástupca M113 mal tiež niekoľko verzií zdvihového objemu a aj preplňovanie kompresorom. Ktorý by bol váš obľúbený Mercedes s V8 generácie M119? U mňa vyhráva jednoznačne E 60 AMG W124.
Zdroj foto: Mercedes-Benz
Aj Brabus čo to "potunil" na M119-ke.