Nový rodinný crossover je postavený na rovnakých technických základoch ako štandardný Citroën C3, teda na jednoduchšej platforme Smart Car (v porovnaní so STLA Small), ktorá má ale zjavne slušný potenciál, pokiaľ ide o jej modularitu.
Tento fakt dokazuje už základná dĺžka novej karosárskej verzie C3 Aircross, ktorá v porovnaní s bežnou C3 narástla zo 4015 na 4390 milimetrov. Z prvých obrázkov je zjavné, že konštruktéri predĺžili okrem zadného previsu tiež rázvor – Aircross má nápravy od seba viditeľne ďalej ako C3, ktorá ponúka 2540 mm. Problém je akurát v tom, že automobilka zatiaľ nie je ochotná podeliť sa s nami o ďalšie technické detaily novinky.
Inak povedané, s výnimkou spomínanej dĺžky Citroën neprezradil žiadne ďalšie rozmery a podobne skúpy je tiež v prípade chystaných motorizácií a na prvých fotkách nám neukázal ani interiér. Poďme sa preto najskôr pozrieť na to, čo Francúzi zverejnili oficiálne.
V prvom rade priznali, že Aircross dostane sedemsedadlový interiér, pričom kolmé zadné okno a vodorovná strecha neklesajúca ani v zadnej časti sú tu preto, aby mali dosť miesta aj cestujúci v treťom rade. Ich sedadlá budete môcť sklopiť do podlahy batožinového priestoru a výrobca k tomu sľubuje interiér „plný trikov, ktorý vďaka variabilite uľahčí rodinám život“.
Napriek chýbajúcim informáciám o motoroch si myslíme, že Aircross dostane v základe podobne ako menšia C3 preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 100 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku a druhou možnosťou bude Hybrid 100, opäť s identickým trojvalcovým agregátom v spojení s novou elektrifikovanou dvojspojkovou prevodovkou ë-DCS6 s integrovaným elektromotorom.
V C3 je hybridná technika naladená na 100 koní, ale je dosť možné, že sa kvôli väčším rozmerom a tým pádom i vyššej pohotovostnej hmotnosti v Aircrosse objaví aj verzia naladená na systémových 136 koní.
Ďalšie podrobnosti Citroën zverejní tesne pred uvedením novej C3 Aircross na trh, čo by sa malo stať v priebehu druhého kvartálu tohto roka.
zdroj: Citroën