Abarth pri príležitosti uvedenia novej 600e na európsky trh zverejnil ďalšie podrobnosti o tomto aute. Ide o vôbec prvý elektrický crossover značky a zároveň historicky najvýkonnejší model s emblémom škorpióna na kapote.
Talianska novinka je od tejto chvíle dostupná v dvoch verziách. Štandardné Turismo má 240 koní, 345 newtonmetrov a pri hmotnosti 1625 kg (bez eurobalastu) dokáže akcelerovať z miesta na 100 km/h za 6,2 sekundy. Najvyššiu rýchlosť má obmedzenú na 200 kilometrov za hodinu.
Ostrejšie prevedenie Scorpionissima (ktoré vznikne v limitovanej sérii 1949 kusov odkazujúcej) má identickú váhu, krútiaci moment i maximálku, najvyšší výkon ale stúpol na 280 koní a vďaka tomu pokorí métu 100 km/h za 5,9 sekundy.
Abarth hovorí, že novinku vyvinul v spolupráci s divíziou Stellantis Motorsport, ktorý prepracoval štandardnú platformu eCMP a pomenoval ju Perfo eCMP. Jej súčasťou je tiež sériovo dodávaný klasický mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen od spoločnosti JTEKT.
Abarthu podali tiež pomocnú ruku firmy Michelin, Sabelt či Alcon, ktoré automobilke dodali pneumatiky Pilot Sport EV (s rozmerom 225/40 R20), športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a brzdový systém s prednými brzdami s priemerom kotúčov 380 milimetrov.
600e je postavená na 20-palcových hliníkových diskoch a predovšetkým upravenom podvozku. Konštruktéri použili tuhšie stabilizátory, silentbloky, pružiny i inak kalibrované tlmiče a auto navyše získalo novú stabilitu v priečnom smere vďaka rozšírenému rozchodu na oboch nápravách.
Crossover využíva v oboch verziách štandardnú batériu s celkovou kapacitou 54 kilowatthodín a využiteľnou hodnotou 51 kWh, ale články majú vylepšené chladenie kvôli rýchlejšiemu vybíjaniu.
Dojazd modelu 600e Turismo vychádza podľa metodiky WLTP na 322 kilometrov, v prípade Scorpionissima je to len o zanedbateľný jeden kilometer menej.
zdroj: Abarth