Napriek pomalšiemu nástupu autonómneho riadenia pokrok v tejto oblasti existuje a najnovšie nás chce o tom presvedčiť BMW. Nemci do pripravovanej päťky s interným typovým označením G60 namontovali systém schopný pomáhať s predbiehaním, ktorý od vodiča nebude vyžadovať absolútne žiadny manuálny úkon.
BMW pri prezentácii tejto techniky stojí na rozdiel napríklad od Tesly nohami na zemi a neprezentuje Autobahn Assistant a schopnosti novej päťky ako žiadny zázrak. Naopak, podáva ich ako riadenie úrovne 2+ napriek tomu, že auto je prakticky na úrovni 3.
Pre vodiča to bude znamenať, že po aktivácii príslušným tlačidlom bude môcť dať ruky dolu z volantu, auto vycentruje svoju pozíciu v rámci jazdného pruhu a následne preberie pozdĺžne i priečne vedenie. Zatiaľ čo autá úrovne 2 vám po pár sekundách začnú akusticky i vizuálne dávať najavo, že máte opäť aspoň nakrátko prevziať riadenie, nové BMW radu 5 sa uspokojí s tým, že bude interiérovou kamerou kontrolovať vodiča, či sleduje situáciu pred autom. A nič na tom nezmení ani prípadný predbiehací manéver.
Zatiaľ čo u Mercedesu musíte v tej chvíli ťuknúť do páčky smeroviek, aby auto zaregistrovalo váš úmysel a následne po kontrole situácie okolo auta tak skutočne urobilo, v BMW to bude o niečo jednoduchšie. Ruky môžete nechať na mieste a namiesto toho sa len viditeľne pozriete do ľavého vonkajšieho spätného zrkadla. Auto zmení pruh a opäť stačí pohľad do pravého zrkadla, aby sa päťka vrátila do pravého pruhu.
Ak vám tento spôsob polo-autonómneho ovládania nebude vyhovovať, BMW bude mať stále v zálohe druhý režim, ktorý bude vyžadovať aktiváciu smeroviek páčkou, pričom Autobahn Assistant bude bez ohľadu na vašu voľbu fungovať do rýchlosti 130 kilometrov za hodinu.
Kde presne bude nový asistenčný systém fungovať, zatiaľ nie je úplne jasné. Mníchovská automobilka spomína Spojené štáty, Kanadu a domácu nemeckú diaľničnú sieť. Päťka totiž bude okrem kamier, senzorov a softvéru potrebovať i presné mapové podklady HERE.
Týmto ale aktuálny posun v autonómnom riadení zo strany BMW nekončí. Automobilka chce ešte v tomto roku spustiť v novej sedmičke úroveň 3, pri ktorej už zodpovednosť za šoférovanie kompletne preberá automobil a zodpovednosť ide za výrobcom. Inak povedané, vodič sa bude môcť venovať aj niečomu inému, ako len sledovaniu situácie v okolitej premávke.
zdroj: BMW