Aston Martin AM-RB 003 mal byť podľa plánov z roku 2019 poháňaný preplňovaným trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom so systémom KERS, ale už v roku 2021 odhalená predprodukčná verzia Valhally zmenila techniku.
Namiesto V6 sa pred zadnou nápravou objavil osemvalec Mercedesu a táto technika ostala aj v sériovom, práve predstavenom prevedení.
1+3
Briti sa rozhodli použiť klasický agregát 4.0 V8 biturbo od AMG, ktorý je aj v tomto prípade preplňovaný dvojicou turbodúchadiel poháňaných výfukovými plynmi. Táto jednotka je schopná odovzdať maximálne 828 koní.
Ďalších (oveľa skromnejších) 251 koní dodávajú tri elektromotory, pričom dva z nich poháňajú kolesá prednej nápravy – tieto dve jednotky zvládajú vektorovanie krútiaceho momentu, slúžia ako spiatočka a tiež rekuperujú.
Osemvalec spolupracuje s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou (s integrovaným posledným elektromotorom fungujúcim aj ako štartér-generátor), pričom výrobca uvádza ako maximum systémových 1079 koní a krútiaci moment 1100 newtonmetrov.
Valhalla dokáže pri plnom využití svojho potenciálu zrýchliť z miesta na stovku za 2,5 sekundy a má elektronicky obmedzenú najvyššiu rýchlosť na 350 kilometrov za hodinu.
Aktívna aerodynamika novinky (DRS a Air Brake) je „inšpirovaná modelom Valkyrie“, takže auto vytvorí prítlak 600 kg pri rýchlosti 240 km/h a udrží ho až k maximálke.
Kapacitu zo zásuvky dobíjacieho prídavného trakčného akumulátora Aston neuvádza, tvrdí ale, že Valhalla prejde v čisto elektrickom režime 14 kilometrov a elektronika vás pustí na hranicu 140 km/h. Zaujímavé je, že v takom prípade jazdí britský superšport ako predokolka.
Milión vám stačiť nebude
Aston Martin oznámil, že plánuje vyrobiť len 999 áut, každé s cenou 850 tisíc libier, teda v prepočte 1,03 milióna eur s daňou. Automobilka zároveň predpokladá, že väčšina kusov prejde individuálnym programom personalizácie Q, takže vozidla budú vo výsledku výrazne drahšie.
zdroj: Aston Martin