Je síce pravda, že s modelmi Mistral a Bolide sa Bugatti lúči s legendárnym 8,0-litrovým motorom W16, avšak rozhodne ho len tak nenahradia elektromotormi, aspoň ešte nie teraz. Taktiež sa nepotvrdzujú ani obavy o tom, že novovytvorená značka Bugatti-Rimac len „nalepí“ logo EB na elektrický hyperšport Nevera. Bugatti sa totiž stalo vo svete rýchlych kolies veľmocou a to chce patrične ukázať. V plnom prúde je vývoj nového hyperšportu, úplne od piky. Ba čo viac, novinka dostane spaľovací motor, ktorý na prekvapenie všetkých nevyvíja Bugatti ale práve Rimac!
Rimac vyvíja spaľovací motor
Magazín Auto Express vyspovedal zakladateľa a šéfa spoločnosti Rimac a súčasného CEO novovytvorenej značky, ktorý prezradil veľa zaujímavostí o jej budúcnosti. Chorvátsky výrobca od počiatku síce vyvíja elektrické hyperšporty, no Mate Rimac v rozhovore priznal, že už dva roky pred zlúčením s Bugatti začali pracovať aj na spaľovacom motore.
Nový Bugatti hyperšport bude nástupca Chironu, ktorý životný cyklus končí a dostane hybridný pohon. Avšak Rimac tvrdí, že bude mať „úplne šialený“ spaľovací motor a všetci budeme „ohúrený“, keď budúci rok bude mať premiéru. Mate navyše dodáva, že nový hyperšport bude „od základu nové auto a nepreberie z Chironu alebo Nevery jediný komponent.“ Pred zlúčením značiek Bugatti plánovalo nahradiť dosluhujúci hyperšport s SUV na štýl Ferrari Purosangue, avšak s elektrickým pohonom. Azda každému fanúšikovi tejto značky tak môže odľahnúť, že aj naďalej ostane verná svojim tradičným hodnotám.
Dva odlišné koncepty hyperšportov
Naskytá sa otázka, čo bude odlišovať Bugatti a Rimac? Mate má stratégiu pomerne premyslenú a na otázku dáva jednoznačnú odpoveď: „Rozdiel bude v technológii aj prístupe. Bugatti je predovšetkým o dedičstve, remeselnej zručnosti a 100-ročnej histórii. Tak trochu aristokratický perfekcionizmus. Po technickej stránke bude mať v dohľadnej dobe ešte spaľovacie motory. Musí to však byť aj trochu seriózne. Bugatti je na štýl, že prídete do opery a potom jazdíte 400 km/h po diaľnici. Bude to krajšie, analógové prístroje, niečo ako výroba hodiniek.“
Na druhej strane "s Rimacom chceme, aby to bolo absolútne šialené, bláznivé, plne elektrické - driftovanie rýchlosťou 60 km/h s obrovským oblakom dymu za vami, autonómne driftovacie režimy, futuristické veci. Mám pocit, že máme perfektné dva koncepty pre úplne odlišné formy hyperšportu,“ tvrdí šéf spoločnosti. „Rimac bude o ohýbaní fyziky."
Bugatti teda aj naďalej ostane verné spaľovaciemu motoru aj keď už s asistenciou elektromotora. Fakt, že agregát vyvíjal len Rimac dodáva nástupcovi Chironu ešte vyššiu úroveň očakávaní a predsa len, kto by to bol po spojení týchto dvoch značiek vôbec čakal.
Zdroj: Auto Express