Vyzerá to, že na trhu pomaly začína kryštalizovať nový automobilový podsegment – ostré elektrické hatchbacky. Z menších áut k nemu patria nové Abarthy 500e a 600e, čoskoro k nim pribudne Alpine A290 postavené na základoch Renaultu 5, zatiaľ čo o stupeň vyššie nájdeme v tejto chvíli dvoch konkrétnych zástupcov: Volkswagen ID.3 GTX Performance a MG4 XPower

Zatiaľ čo nemecký model ešte nie je na trhu, MG si už môžete objednať, jedno ale majú spoločné – dva elektromotory a pohon oboch náprav. Ďalšia novinka v poradí bude trochu iná.

Chystaný BYD Ocean M dorazí na trh pred koncom tohto roka, presnejšie povedané na prelome leta a jesene. Automobilka najskôr predstaví štandardné auto, zároveň ale pracuje na rýchlej športovej verzii.

Jej technické parametre nie sú momentálne známe, ale hatchback bude postavený na novej platforme s motorom vzadu a v zákulisí sa hovorí o tom, že by mohol dostať hardware zo sedanu BYD Seal.

Jeho najvýkonnejšia verzia s jednou poháňanou nápravou má 313 koní, 360 newtonmetrov a 4,8-metrovému modelu s (nepochybne ťažkou) batériou s kapacitou 82,5 kWh stačia tieto parametre na zrýchlenie z miesta na stovku za 5,9 sekundy a maximálku 180 kilometrov za hodinu.

Kompaktný päťdverový hatchback nižšej strednej triedy s menšou batériou a tým pádom určite i nižšou hmotnosťou by uvedená jednotka nepochybne dopomohla k ešte zaujímavejšej dynamike

Len pre ilustráciu dodávame, že ID.3 GTX Performance má 326 koní a akceleráciou z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 sekundy. MG4 XPower má dokonca až 435 koní, v rovnakej disciplíne mu stačí len 3,8 sekundy a MG si auto na slovenskom trhu cení na 43 200 eur.

Otázkou samozrejme je, či sa nový BYD Ocean M dostane do Európy, je to ale veľmi pravdepodobné. Seal sa už v niektorých štátoch predáva, onedlho ho bude nasledovať SUV Seal U a nejakú dobu už je dostupný i ďalší hatchback Dolphin, crossover Atto 3, sedan Han či vlajková loď Tang.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

zdroj: BYD