Za normálnych okolností by sme sa špecifickými modelmi európskych značiek určenými pre iné časti sveta nevenovali. Nedáva to veľmi zmysel, keď si ich nemôžete kúpiť. V tomto prípade sme ale urobili výnimku, pretože koncern Stellantis sa novinkou nepochválil len na lokálnych mediálnych stránkach, ale informácie o novom Citroëne C3 Aircross publikoval medzinárodne.
Či je rozumné predhodiť potenciálnej klientele návnadu a medzi riadkami jej oznámiť, „toto vám nepredáme“, posúďte sami, nám by ale uvedenie takejto konkrétnej verzie v EÚ dávalo zmysel.
V porovnaní s európskym modelom bol ázijsko-americký Aircross predĺžený zo 4160 na 4320 mm, pričom konštruktéri natiahli aj rázvor – z 2604 na 2670 milimetrov. Vďaka tomu sa im podarilo zväčšiť základný objem batožinového priestoru zo 410 na 482 litrov.
Teda v prípade, ak dáte prednosť základnej 5-sedadlovej verzii. Citroën totiž za príplatok ponúkne dve sedadlá v treťom rade, ktoré majiteľ bude môcť buď sklopiť a uložiť do podlahy, alebo ich úplne demontovať. Nemalo by to byť príliš náročné, keďže samostatná sedačka má hmotnosť len 8 kg.
Ďalšou výhodou tohto auta je zvýšená svetlá výška na 200 milimetrov, aby Aircross nemal problém pohybovať sa aj po horších cestách, respektíve mimo ne. K tomu mu pomôže aj ochranná doska namontovaná na podvozku.
K motorizáciám a ďalšej technike Stellantis neprezradil prakticky nič, píše ale, že v interiéri je až 5 nabíjacích konektorov USB, klimatizácia, ventilačný panel na strope pre tretí rad sedadiel a vyššie výbavy dostanú 7-palcový digitálny prístrojový panel spolu s 10-palcovým dotykovým displejom. Ten potom v rámci multimediálneho rozhrania zvládne pripojenie Apple Car-Play i Android Auto.
Výroba nového predĺženého Citroënu C3 Aircross bude prebiehať v brazílskom Porto Real a indickom meste Thiruvallur, pričom prví zákazníci dostanú autá ešte pred koncom tohto roka. Na začiatku 2024 sa potom novinka objaví aj v iných kútoch juhovýchodnej Ázie. O Európe nepadlo ani slovo, čo asi nepotrebuje ďalšie vysvetlenie.
zdroj: Stellantis, Citroën