Nový elektrický Blazer je postavený na platforme Ultium určenej aj pre ďalšie koncernové značky a momentálne ju nájdete aj pod karosériou sesterského modelu Cadillac Lyriq, ktorý je v predaji od mája tohto roka. Kapacitu použitých akumulátorov Chevrolet v tlačovej správe nespomína, malo by to však byť 80 a 100 kWh, pričom novinka luxusnej značky spolieha len na väčší batériový balíček
Blazer EV bude dostupný v štyroch výbavách. Základná 1LT bude mať pohon predných kolies a oficiálne uvádzaný dojazd 398 kilometrov. Nad ním bude stáť 2LT s dojazdom 472 km a možnosťou priplatiť si aj za druhý elektromotor a tým pádom aj pohon oboch náprav.
Asi najzaujímavejší bude variant RS. Ponúkne normovaný dojazd 515 kilometrov a zákazníci si budú môcť vybrať, ktoré kolesá chcú mať poháňané. Z Blazeru RS si tak budete môcť urobiť predokolku alebo zadokolku, a ak vám ani to nebude vyhovovať, stále budete mať možnosť v objednávke zaškrtnúť políčko „AWD“.
Vrcholná verzia SS dostane štvorkolku automatiky, bez doplatkov a v takom prípade získate maximálny výkon 565 koní, najvyšší (kombinovaný) krútiaci moment 878 Nm, pričom takto vybavené auto zvládne šprint z nuly na 60 míľ za hodinu pod 4 sekundy. Oficiálny dojazd však bude o niečo kratší, konkrétne 467 kilometrov.
Architektúra platformy dovolí využiť nabíjanie s maximálnym výkonom 190 kW a Chevy po pripojení na tento typ zásuvky sľubuje za 10 minút dojazd 126 kilometrov. Mimochodom, kryt zásuvky sa otvára elektricky a je umiestnený v ľavom prednom blatníku.
Blazer EV bude postavený na kolesách s priemerom 19 až 22 palcov, špičkové prevedenie potom bude spoliehať na brzdový systém Brembo. Ceny áut začínajú na čiastke 44 995 dolárov (za LT1), za SS potom dáte 71 515 dolárov. Predaj vyšších verzií (2LT a RS) štartuje v lete 2023, základný a najlacnejší model bude dostupný od začiatku roka 2024.
zdroj: Chevrolet